کلیسای جامع امانوئل در شهر دربان آفریقای جنوبی

کلیسای جامع امانوئل یا کلیسای جامع دوربان کلیسایی کاتولیک است که در مرکز شهر دربان در کوازولو-ناتال در آفریقای جنوبی واقع شده است.این بنا ساختمانی مذهبی است که از آئین های رومی یا لاتین پیروی می کند و به عنوان مقر اصلی اسقف اعظم دوربان شناخته می شود که در سال ۱۹۵۱ با فتوای پاپ پیوس دوازدهم ساخته شد.

کلیسای جامع امانوئل[۱] یا کلیسای جامع دوربان کلیسایی کاتولیک است که در مرکز شهر دربان در کوازولو-ناتال[۲] در آفریقای جنوبی واقع شده است.

این بنا ساختمانی مذهبی است که از آئین های رومی یا لاتین پیروی می کند و به عنوان مقر اصلی اسقف اعظم دوربان شناخته می شود که در سال ۱۹۵۱ با فتوای پاپ پیوس دوازدهم[۳] ساخته شد.

این بنا به جای کلیسای قدیمی اختصاص داده شده به سنت جوزف[۴] ساخته شد که از سال ۱۸۸۱ مورد استفاده قرار گرفته است. اولین سنگ توسط اسقف چارلز جولیوت[۵] در ژانویه ۱۹۰۲ گذاشته شد و کلیسا به طور رسمی در نوامبر ۱۹۰۴ وقف شد. برخی از قسمت‌های کلیسای قدیمی به کلیسای جامع امانوئل پیوستند. در کنار کلیسای جامع، مسجد جامع قرار دارد. در آن سوی جاده کلیسای جامع، بازار خیابان ویکتوریا[۶] واقع شده است.

اسقف اعظم دنیس هرلی[۷]، که ۶۰ سال در کلیسای جامع امانوئل خدمت می کرد و همچنین از سال ۱۹۴۷ - ۱۹۹۲ اسقف اعظم دوربان بود، به دلیل ایستادگی در برابر آپارتاید و همچنین تلاش برای اصلاح کلیسای کاتولیک، در سراسر جهان بسیار مورد توجه قرار گرفت.

برنامه های جدیدی برای ساخت مرکزجدیدی برای کلیسا در جریان است که قرار است به نام دنیس هرلی نامگذاری شوند، چون درخواست های بیشتری برای کمک به گرسنگان، بیماران، بی‌خانمان ها و افراد بی سرپرست به این کلیسا ارائه می شود.

پدر استفان تولی[۸]، مدیر فعلی کلیسای جامع، برای کمک به جمع آوری کمک های مالی، ۷۸۰ کیلومتر از سانتیاگو دی کامپوستلا[۹] در اسپانیا را با پای پیاده پیمود.

https://en.wikipedia.org/wiki/Emmanuel_Cathedral

https://www.sa-venues.com/attractionskzn/emmanuel-cathedral.php


[۱] Emmanuel Cathedral

[۲] KwaZulu-Natal

[۳] Pope Pius XII

[۴] St. Joseph

[۵] Charles Jolivet

[۶] Victoria Street

[۷] Dennis Hurley

[۸] Stephen Tully

[۹] Santiago di Compostela

کد خبر 4006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =