بازتاب دیدارپاپ با حضرت آیت الله سیستانی در رسانه های آفریقای جنوبی

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، برای اولین بار پس از گسترش ویروس کرونا، از واتیکان خارج شد و در میان تدابیر شدید امنیتی، وارد خاک عراق شد.این سفر بازتاب گسترده ای در رسانه ها و نشریات آفریقای‌جنوبی داشته است که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، برای اولین بار پس از گسترش ویروس کرونا، از واتیکان خارج شد و در میان تدابیر شدید امنیتی، وارد خاک عراق شد.این سفر بازتاب گسترده ای در رسانه ها و نشریات آفریقای‌جنوبی داشته است که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم.

نشریه SABCNews با اشاره به اجرای تدابیر شدید امنیتی در زمان سفر پاپ به عراق، به ملاقات او با آیت الله سیستانی، مرجع تقلید شیعیان جهان در عراق، پرداخت. پس از آن، این نشریه به بازدید پاپ از محل تولد حضرت ابراهیم اشاره می کند که در این محل، او خشونت به نام خدا را "بزرگ‌ترین کفر" می نامد.

نشریه news۲۴ به سخنرانی پاپ در جمع مسیحیان مقیم عراق اشاره می کند که در آن،  از مسیحیان در حال کاهش عراق خواست تا در سرزمین خود بمانند و پس از تحمل سال‌ها جنگ و آزار و اذیت، به بازسازی کشور کمک کنند، و شیوع ویروس کرونا و نگرانی های امنیتی را نادیده بگیرند.

نشریه dailymaverick به سفر پاپ با وجود ناامنی در شهرهای عراق و همه گیری بیماری کووید-۱۹ اشاره می کند و هدف پاپ از این سفر را نشان دادن همبستگی با جامعه از هم گسیخته مسیحی عراق اعلام می کند.

نشریه timeslive به بازدید پاپ از شهر موصل اشاره می کند که زمانی پایگاه اصلی نیروهای داعش در این کشور بوده است. او در این شهر ویران شده، در جمع تعداد اندک مسیحیان به جا مانده در این شهر حاضر  شد و به همراه آنها، به خواندن دعا و عبادت پرداخت.

بازتاب دیدارپاپ با حضرت آیت الله سیستانی در رسانه های آفریقای جنوبی همچنین، در این نشریه به دیدار تاریخی و مهم پاپ با مرجع شیعیان جهان، آیت الله سیستانی اشاره شده است که با درخواست آیت الله سیستانی، بدون حضور هیچ یک از مقامات دولتی عراق برگزار شده است. ملاقات آیت الله سیستانی با پاپ فرانسیس در خانه محقر او، واقع در کنار کوچه باریکی در نجف، که او ده‌ها سال است آن را اجاره کرده است، صورت گرفته است.

منابع:

https://www.timeslive.co.za/news/world/۲۰۲۱-۰۳-۰۶-pope-francis-holds-historic-meeting-with-iraqs-top-shiite-cleric/

https://www.timeslive.co.za/news/world/۲۰۲۱-۰۳-۰۷-pope-francis-lands-in-northern-iraqs-mosul/

https://www.dailymaverick.co.za/article/۲۰۲۱-۰۳-۰۱-popes-risky-trip-to-iraq-defies-sceptics/

https://www.news۲۴.com/news۲۴/world/news/silence-the-arms-pope-urges-end-to-violence-on-historic-iraq-trip-۲۰۲۱۰۳۰۵

https://www.sabcnews.com/sabcnews/pope-on-iraq-visit-decries-violence-in-the-name-of-god-as-greatest-blasphemy/

کد خبر 4275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =