به ابتکار رئیس جمهور گرجستان سالومه زورابیشویلی ، مجموعه ای از کنسرت هایی با عنوان "موسیقی گرجی در کاخ اوربلیانی" از اول آوریل جاری درکاخ اوربلیانی (کاخ رئیس جمهوری) آغاز می شود که در آن آثار موسیقی آهنگسازان گرجی اجرا خواهد شد.

به ابتکار رئیس جمهور گرجستان سالومه زورابیشویلی ، مجموعه ای از کنسرت هایی با عنوان  "موسیقی گرجی در کاخ اوربلیانی" از اول آوریل جاری درکاخ اوربلیانی (کاخ رئیس جمهوری) آغاز می شود که در آن آثار موسیقی آهنگسازان گرجی اجرا خواهد شد.هدف از برگزاری این کنسرت ها رواج موسیقی گرجی و همچنین تشویق موسیقی دانان و نوازندگان جوان با استعداد است. قابل ذکر می باشدکه برگزاری این مجموعه کنسرت ها تا حدی با جشن بزرگداشت دو آهنگساز بزرگ گرجی زاکاریا پالیاشویلی که امسال ۱۵۰ سالگرد تولد و رواز لاغیدزه که ۱۰۰ سالگرد تولد جشن گرفته می شود، مرتبط است.رئیس جمهور گرجستان در نظر دارد به هنرمندان  جوان: دانشجویان ، دانش آموزان ، آهنگسازان جوان که در شرایط سخت همه گیری کرونا، که به ویژه روندهای فرهنگی در کشور را مختل کرده است ، فرصت برگزاری کنسرت ها و معرفی هنرهای خود را به عموم مردم بدهد.

https://ghn.ge/news/261010-prezidentis-initsiativit-orbelianebis-sasakhleshi-itsqeba-kontsertebis-tsikli-kartuli-musika-orbelianebis-sasakhleshi

کد خبر 4960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =