۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸
شورای ملی بین ادیان آفریقای جنوبی

شورای ملی بین ادیان آفریقای جنوبی [۱] (NICSA) یک نهاد همکاری مذهبی بین ادیان در این کشور است که با ادغام انجمن ملی رهبران مذهبی ([۲] NRLF) و شورای ملی رهبری بین ادیان ( [۳] NILC) تشکیل شده است.

در سال ۲۰۰۹، هنگامی که رئیس جمهور جیکوب زوما[۴] اداره کشور را بر عهده گرفت، کشیش رِی مک کالی[۵] از کلیسای کتاب مقدس Rhema سازمان جدید بین ادیانی به نام شورای رهبری بین ادیان (NILC) را تشکیل داد که بعدها با انجمن ملی رهبران مذهبی (NRLF) ادغام شد و شورای ملی بین ادیان آفریقای جنوبی را در سال ۲۰۱۱ تشکیل داد.

این شورا شامل اعضای گروه‌های مختلف مذهبی در آفریقای جنوبی از جمله گروه‌های اصلی مسیحی، کلیساهای بومی آفریقا، یهودیان، مسلمانان، هندوها، پنطیکاستی[۶] ، ساینتولوژی و کلیساهای مسیحی صاحب کرامت است.

کشیش ری مک کالی از کلیسای کتاب مقدس Rhema و اسقف اعظم بوتی تلهگاله[۷] از سراسقف نشین کاتولیک از ژوهانسبورگ به عنوان روسای مشترک موقت کمیته سازماندهی شورا انتخاب شدند که بر نهایی کردن اساسنامه و تشکیل جلسه عمومی رهبران ایمانی و مذهبی نظارت خواهند کرد. در این جلسات، ساختار رهبری انتخاب می شوند.

در ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۱، شورای ملی پارلمان آفریقای جنوبی در پاسخ به درخواست رئیس جمهور جیکوب زوما از جامعه دینی برای مشارکت جامعه مذهبی با دولت آفریقای جنوبی "برای ایجاد یک جامعه منسجم و نوع دوست، از جمله ایجاد فضایی برای توسعه پایدار"، از تشکیل شورای ملی بین ادیان استقبال کردند.

رهبران کلیسا از حزب حاکم کنگره ملی آفریقا (ANC) به دلیل همکاری نهادهای مذهبی مانند شورای ملی بین ادیان برای خدمت به حزب از نظر سیاسی و به انزوا کشاندن کسانی که این کار را نمی کنند، انتقاد کرده اند، در حالی که شورای ملی بین ادیان و سایر ارگان های بین ادیان به دلیل حمایت علنی از دولت در مورد موضوعاتی که هیچ گونه اختیاراتی در مورد آنها ندارند، مورد انتقاد قرار گرفته اند.

منبع:

https://en.wikipedia.org/wiki/National_Interfaith_Council_of_South_Africa

 

[۱] National Interfaith Council of South Africa (NICSA)

[۲] National Religious Leaders Forum

[۳] National Interfaith Leadership Council

[۴] Jacob Zuma

[۵] Pastor Ray McCauley

[۶] Pentecostal

[۷] Buti Tlhagale

کد خبر 5733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =