تظاهرات مردم آفریقای جنوبی در اعتراض  به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان

پس از آن که حداقل ۲۸ نفر در پی درگیری بر سر مسجدالاقصی در اورشلیم کشته شدند، صدها نفر از مردم آفریقای جنوبی علیه حملات اسرائیل به فلسطینیان دست به تظاهرات زدند. آفریقای جنوبی، از زمان برقراری روابط رسمی دیپلماتیک که در سال ۱۹۹۵، یک سال پس از پایان آپارتاید با فلسطین برقرار کرد، آشکارا از آرمان مردم فلسطین حمایت می کند.

تظاهرکنندگان با به اهتزاز درآوردن پرچم های سبز، سیاه، قرمز و سفید فلسطین، و سر دادن شعارهای "فلسطین را آزاد کنید" و "مرگ بر اسرائیل" در خیابان های کیپ تاون، دومین شهر بزرگ آفریقای جنوبی، راهپیمایی کرده و باعث ایجاد ترافیک شدند.

تسنیم ساندرز[۱] ، معلم مدرسه، گفت: "مردم می میرند، آواره می شوند، آسیب می بینند و با آنها ناعادلانه رفتار می شود و ما در آفریقای جنوبی همین مسئله را داشتیم. "

کاشیفا آچمت[۲] ، ۵۶ ساله، گفت: "این جنایات"ما را به یاد بی رحمی پلیس در رژیم آپارتاید که قبلاً دچار آن بودیم، می اندازد. "

تظاهرات مشابهی نیز توسط یک جنبش طرفدار فلسطین در آفریقای جنوبی، به نام تحریم اقتصادی، تحریف، تحریم سازمان یافته، در منطقه تجاری ثروتمند سندتون[۳] در ژوهانسبورگ برگزار شد.

آفریقای جنوبی یکی از ۱۳۰ کشوری است که فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت می شناسد و سفارت خود را در تل آویو در سال ۲۰۱۹ تنزل رتبه داده است.

رئیس جمهور سیریل رامافوسا روز دوشنبه، با حالتی شدیداللحن، اخراج غیرقانونی فلسطینیان از خانه هایشان ... و حملات وحشیانه به معترضین فلسطینی در مسجدالاقصی و قبةالصخره را محکوم کرد.

بنا به گزارش منابع خبری، در فلسطین، دست کم ۹ کودک در میان ۱۲۵ نفر از کشته شدگان در نوار غزه دیده می شوند، در حالی که در اسرائیل، موشک ها باعث کشته شدن دو زن در اشکلون[۴] شدند.

منبع:

https://www.france۲۴.com/en/live-news/۲۰۲۱۰۵۱۱-south-africans-protest-over-palestinian-deaths

 

[۱] Tasneem Saunders

[۲] Kashiefa Achmat

[۳] Sandton

[۴] Ashkelon

کد خبر 5739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =