دولت کنونی محافظ مدارس دینی، مساجد و اعتقاد به ختم نبوت (ص) و عزت پیامبر(ص) است

      حافظ محمد طاهر محمود اشرفی، رئیس شورای علمای پاکستان و نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور هماهنگی بین ادیان و خاورمیانه گفت: مدارس دینی و مساجد هرگز از جنبش های مخالف کشور حمایت نخواهند کرد و تصویب نهادهای حوزوی جدید برای امتحانات مدارس دینی، موجب ضعف مدارس نمی شود.

     وی گفت: روند ثبت نام مدارس دینی و مساجد را آسان تر می کنیم و می خواهیم قبل از سال تحصیلی جدید مراحل ثبت نام را به پایان برسانیم و دولت نمی خواهد هیچ گونه تغییری در برنامه درسی مدارس دینی ایجاد شود.

     وی تصریح کرد: مذاکرات با علما و بزرگان دین در مورد قانون املاک موقوفه در حال انجام است و کسانیکه مساجد و مدارس دینی را مرعوب می کنند، جاه طلبی سیاسی دارند. امروزه مدارس و مساجد نسبت به دولت های گذشته امن تر هستند.

    طاهر اشرفی گفت: ما برای حل مسائل و مشکلات علما، مشایخ، ائمه مساجد و مبلغین خود پیش آن ها می رویم و همچنین حقوق اقلیت ها در قانون اساسی قید شده است و حقوق اقلیت ها در همه سطوح مطابق با قانون اساسی محافظت خواهند شد.

    وی این بیانات را در جمع علما، مشایخ و نمایندگان اقلیت ها اظهار کرد.

    در این جمع تعدادی از علما و مشایخ  از جمله علامه عبدالحق مجاهد، مولانا محمد اشفق پتافی، مولانا محمد اسلم قادری، مولانا محمد اسلم صدیقی، مولانا اعظم فاروقی و سایر علما، مشایخ و نمایندگان اقلیت ها نیز حضور داشتند.

    حافظ محمد طاهر محمود اشرفی گفت: توطئه هایی برای ایجاد هرج و مرج در کشور انجام می شود و هیچ فرد، گروه یا حزبی مجاز به توهین، تکفیر و اهانت به مقدسات دین نیست و پیروان هر دین و مذهب باید به مقدسات دیگران احترام بگذارند.

    وی گفت: دولت کنونی محافظ مدارس دینی، مساجد و اعتقاد به ختم نبوت (ص) و عزت پیامبر(ص) است.

    نماینده نخست وزیر گفت: مردم به عمران خان اعتماد دارند و ما از احزاب مخالف دعوت می کنیم تا برای ریشه کن کردن ربا، افراط گرایی، تروریسم و ​​فساد با هم همکاری کنیم.

کد خبر 6405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =