ساخت مجسمه از بازیافت کپسول های قهوه توسط هنرمندان کیپ تاون

گادفری دامبولنی[۱] ، هنرمند مجسمه ساز، اخیراً نمونه ویژه ای از فُک اسکار[۲] را با استفاده از بازیافت کپسول های استفاده شده قهوه ساخت.همچنان که دوستداران قهوه، از جمله مهمانان هتل Table Bay در کیپ تاون، نیاز به کافئین خود را رفع می کنند، روزانه میلیون ها کپسول قهوه در سراسر جهان استفاده می شود.

گادفری دامبولنی[۱] ، هنرمند مجسمه ساز، اخیراً نمونه ویژه ای از فُک اسکار[۲] را با استفاده از بازیافت کپسول های استفاده شده قهوه ساخت.

همچنان که دوستداران قهوه، از جمله مهمانان هتل Table Bay در کیپ تاون، نیاز به کافئین خود را رفع می کنند، روزانه میلیون ها کپسول قهوه در سراسر جهان استفاده می شود.

هنگامی که جوآن سلبی[۳] ، مدیر کل هتل، در مورد هنرمند مجسمه ساز، گادفری دامبولنی، که آثار زیبایی را با استفاده از کپسول های استفاده شده نسپرسو خلق می کرد، اطلاع پیدا کرد، به این هنرمند مأموریت داد تا نمونه ای از فُک اسکار، مایه برکت هتل Table Bay، را با استفاده از کپسول های استفاده شده در هتل بسازد.

داستان اسکار و دوستی او با ماهیگیری تنها روایتی بسیار مشهور است که با تاریخ هتل Table Bay بسیار گره خورده است.

دامبولنی، یک زیمبابویایی که طی ۲۳ سال گذشته در آفریقای جنوبی زندگی کرده است، استودیویی را در سالت ریور اداره می کند که شامل تیم هفت نفره ای است که به او کمک می کنند تا مواد اولیه از جمله قوطی های بازیافتی و ورق های فلزی، زنجیرهای دوچرخه و کپسول های قهوه آلومینیومی استفاده شده را جمع آوری کند. او آثار هنری زیبا و متفاوتی از جمله مجسمه هایی از حیوانات آفریقایی را با این اشیا خلق می کند.

دامبولنی گفت: "من تقریباً پنج سال است که از کپسول های نسپرسو استفاده می کنم و به وسیله آنها، مجسمه هایی از فیل ها، کرگدن ها، و انسان ها می سازم. " این هنرمند درباره مجسمه ۱.۵ متری ساخته شده از ۳۰۰۰ کپسول گفت: "اسکار اولین فُک ساخته شده توسط من بود و ساخت آن حدود سه هفته طول کشید. "

گفته می شود که کپسول های قهوه آلومینیومی یک ماده بسیار مفید است، که نرم و قابل انعطاف بوده و از بسیاری جهات قابل استفاده هستند.

دامبولنی گفت: "قبل از این که بتوانم از آنها استفاده کنم، تیم من قهوه ها را از آنها بیرون می ریزند و آنها را صاف می کند تا ورق های کوچک فلزی حاصل شود. "

کارگران او همچنین از ذرات قهوه به عنوان کود برای پرورش سبزیجات استفاده می کنند و زنجیره اقتصاد چرخه ای را بیشتر گسترش می دهند.

سلبی گفت که هتل دوستدار محیط زیست است و بازیافت پلاستیک، مقوا، آلومینیوم و شیشه را با جدیت دنبال می کنند.

"ما به دنبال ایجاد روز بازیافت در هر روز هستیم و هدف ما این است تا نمونه خوبی برای مسافران و تجاری باشیم است که به دنبال گام برداشتن برای کاهش تأثیر منفی خود بر محیط زیست هستند. "

منبع:

https://www.thesouthafrican.com/lifestyle/art-artists/table-bay-hotel-capsule-statue-godfrey-dambuleni/


[۱] Godfrey Dambuleni

[۲] Oscar the Seal: فُکی که با پیرمرد ماهیگیری به نام اسکار دوست شده بود.

[۳] Joanne Selby

کد خبر 6791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =