تمایل بیشتر مردم آفریقای جنوبی نسبت به میانگین جهانی برای دورکاری

براساس گزارش جدیدی، یکی از آثار مهم این بیماری همه گیر این است که کارمندان انتظار دارند اجازه کار از راه دور بیشتری را داشته باشند. این یکی از یافته های حاصل از مطالعه رمزگشایی روشهای جهانی کار است که توسط گروه مشاوره بوستون (BCG) و شبکه[۱] بر روی حدود ۲۰۹، ۰۰۰ شرکت کننده در ۱۹۰ کشور و ۱۴۲۱ نفر در آفریقای جنوبی انجام شده است. این دومین تحقیق از مجموعه مقالاتی است که BCG و شبکه در مورد تأثیر همه گیری بر ترجیحات و انتظارات کارکنان منتشر می کنند.

براساس گزارش جدیدی، یکی از آثار مهم این بیماری همه گیر این است که کارمندان انتظار دارند اجازه کار از راه دور بیشتری را داشته باشند. این یکی از یافته های حاصل از مطالعه رمزگشایی روشهای جهانی کار است که توسط گروه مشاوره بوستون (BCG) و شبکه[۱] بر روی حدود ۲۰۹، ۰۰۰ شرکت کننده در ۱۹۰ کشور و ۱۴۲۱ نفر در آفریقای جنوبی انجام شده است. این دومین تحقیق از مجموعه مقالاتی است که BCG و شبکه در مورد تأثیر همه گیری بر ترجیحات و انتظارات کارکنان منتشر می کنند.

بیش از نیمی از مردم آفریقای جنوبی اظهار داشتند که ترجیح می دهند در آینده به آنها اجازه داده شود که حداقل گاهی در خانه کار کنند. با این حال، آفریقای جنوبی نیز به عنوان یکی از کشورهایی شناخته می شود که دورکاری را کاملا پذیرفته اند، و ۴۴٪ از مردم آن اظهار داشتند که می خواهند به صورت دورکاری فعالیت کنند، در حالی که میانگین جهانی ۲۴٪ است.

رودی ون بلرک[۲]، مدیر و مسئول استخدام در گروه مشاوره بوستون، ژوهانسبورگ، می گوید: "همه گیری به طرز چشمگیری، نوع نگرش مردم را در مورد کار و اولویت های مربوط به محیط کار تغییر داده است، چون بسیاری از آنها مجبور شدند به صورت ناگهانی به کار در خانه روی بیاورند. هم کارکنان و هم مدیران متوجه شده اند که مدل های کاری انعطاف پذیر امکان پذیر و در واقع، مطلوب است، و تنها چهار درصد از مردم آفریقای جنوبی اظهار داشتند که مایل هستند پس از دوران همه گیری بیماری نیز به کار در محل کار خود بازگردند. "

در واقع، مردم آفریقای جنوبی که بیشتر در زمینه های دیجیتال، دانش و مشاغل اداری- بسیاری از آنها در حال حاضر به صورت دورکاری فعالیت می کنند- خواهان انعطاف پذیری بیشتر محل کار به صورت دائمی هستند و حتی تمایل دارند که کاملاً به صورت از راه دور کار کنند. در این میان، ۶۲.۵٪ از افراد فعال در زمینه های بازاریابی و ارتباطات بیشترین سهم را داشتند که اعلام کردند که فعالیت های خود را به طور کامل از راه دور انجام می دهند.

حتی شرکت کنندگان در مطالعه که دارای مشاغلی هستند که نیاز به جابجایی کالاهای فیزیکی یا تماس با مشتری دارند، برای فراهم کردن سازوکارهایی ابراز تمایل کردند که به آنها اجازه می دهد تا حداقل گاهی اوقات، از راه دور کار کنند. حدود ۶۰٪ از کارکنان مراقبت های اجتماعی در آفریقای جنوبی گفتند که برای دورکاری اقدام می کنند.

مردم همچنین در زمان انجام کارهای خود نیز تمایل به انعطاف پذیری دارند. در مجموع، ۶۱٪ از پاسخ دهندگان آفریقای جنوبی دوست دارند در مورد ساعات کار خود انعطاف پذیری نسبی یا کامل داشته باشند. این میزان منطبق با ۶۴ درصد میانگین جهانی است. اکثر کارکنان در تمام موقعیت های شغلی نیز تمایل زیادی دارند که این انعطاف پذیری بعد از دوران همه گیری بیماری نیز ادامه یابد.

ون بلرک می گوید: "پاسخ دهندگان در آفریقای جنوبی به طور کلی احساس می کنند که شیوع بیماری کووید-۱۹ تأثیر مثبتی بر روی نحوه کار آنها، به ویژه از نظر انعطاف پذیری در زمان و نحوه کار، استفاده از ابزارهای دیجیتال، اثربخشی و همکاری تیمی داشته است. تنها مورد استثنایی تعادل بین زندگی و کار بود که تأثیری منفی در آن گزارش شد. تأثیر کلی در مشاغل دارای فعالیت فیزیکی یا ارتباط اجتماعی مانند مددکاری اجتماعی، کارهای دستی و خدمات مشتری بدتر بود- اما برای مشاغل دانش بنیان/ دیجیتال مثبت بود. "

تغییر اولویت ها و ارزش ها

این نظرسنجی همچنین برخی تغییرات را در آنچه مردم برای کار به آن اهمیت می دهند را نیز معرفی کرد و اولویت های پاسخ دهندگان آفریقای جنوبی در طول بحران به طور قابل توجهی تغییر کرده است.

در آخرین مطالعه گروه مشاوره بوستون (BCG) و شبکه در مورد استعدادهای جهانی که در سال ۲۰۱۸ انجام شد، پاسخ دهندگان گفتند که انتظار دارند شغلشان ترکیبی از مزایای کوتاه مدت و بلند مدت را برای آنها فراهم کند. مزایای کوتاه مدت که در سال ۲۰۱۸ بسیار اهمیت داشتند- روابط خوب با همکاران و مدیران و توازن خوب بین زندگی و کار- هنوز هم در سطح جهانی در بالای فهرست قرار دارند. و مزیت کوتاه مدت دیگر- میزان حقوق- به عنوان یک اولویت به آنها اضافه می شود. مزایای طولانی مدت مانند پیشرفت شغلی و آموزش مهارت ها کمرنگ شده است.

از طرف دیگر، پاسخ دهندگان در آفریقای جنوبی، گرچه برای روابط خوب با همکاران خود، تعادل بین زندگی و کار و یادگیری و آموزش مهارت های متناسب با روند جهانی بسیار ارزش قائل بودند، اما بیشتر به ارزش های شرکت توجه داشتند.

ویبکا کوپر[۳]، مدیر عملیات در CareerJunction، سازمان شریک شبکه که به انجام نظرسنجی کمک کرده است، می گوید: "آفریقای جنوبی تنها کشوری بود که ارزش شرکت در بالاترین رتبه قرار داشت و از رتبه پنجم در سال ۲۰۱۸ به رتبه اول رسید. "

"جالب توجه است که، منابع مالی، ثبات و پرداخت برای پاسخ دهندگان آفریقای جنوبی چندان مهم نبود، که با رویکرد جهانی تفاوت دارد. به نظر می رسد کارکنان آفریقای جنوبی بیشتر به ارزشها، فرهنگ و تعادل خوب بین زندگی و کار اهمیت می دهند تا عواملی مانند حقوق و دستمزد. کارفرمایان باید اطمینان حاصل کنند که این موارد مهم حتی در شرایط کار مجازی نیز در نظر گرفته می شوند. "

پاسخ دهندگان آفریقای جنوبی بیش از متوسط جهانی به مسئولیت و تنوع زیست محیطی اهمیت می دهند: ۷۹٪ از پاسخ دهندگان آفریقای جنوبی گفتند مسئولیت زیست محیطی در سال گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده است، در حالی که این میزان در سطح جهانی ۶۹.۶٪ بوده است. همچنین هشتاد و دو درصد از پاسخ دهندگان آفریقای جنوبی گفتند که تنوع و فراگیری (D&I[۴]) در سال گذشته برای آنها مهمتر شده است، در حالی که این میزان در سطح جهانی ۶۸.۷٪ بوده است.

این موضوعات برای جوانان کشور نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار بود، و ۸۷٪ اعلام کردند که D&I و ۸۲٪ اعلام کردند که مسئولیت زیست محیطی برای آنها در سال گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده است. نیمی از پاسخ دهندگان آفریقای جنوبی حتی از کار برای کارفرمایی که با عقاید آنها از این جنبه ها مطابقت ندارد، امتناع می ورزند.

ون بلرک می گوید: "سازمان ها اکنون باید آنچه را که آموخته اند به کار گیرند و راه حل های طولانی مدت برای پاسخگویی به انتظاراتی مطرح کنند که پس از پایان دوران همه گیری بیماری ادامه می یابند. "

در این گزارش توصیه هایی برای چگونگی انطباق شرکت ها با انتظارات کارکنان در مورد کار از راه دور برای طولانی مدت ارائه شده است، مثل مدل های جدید رهبری و استراتژی های کار از راه دور که برای مشاغل فردی طراحی شده اند.

داده های جمع آوری شده برای رمزگشایی راه های جهانی کار، بینشی را در مورد ترجیحات کارکنان بر اساس جنسیت، سن، سطح تحصیلات، سطح مهارت دیجیتال و موقعیت در سلسله مراتب شغلی ارائه می دهد. این داده ها همچنین به گزارش سومی اشاره می کنند که گروه مشاوره بوستون (BCG) و شبکه به عنوان بخشی از آخرین تحقیقات خود در مورد استعدادهای جهانی منتشر می کنند. گزارش سوم به تأثیر همه گیری بیماری بر برنامه ها و چشم اندازهای شغلی افراد متمرکز خواهد شد.

منبع:

https://www.bizcommunity.com/Article/۱۹۶/۶۱۰/۲۱۴۵۶۱.html

 

[۱] Boston Consulting Group (BCG) and The Network

[۲] Rudi van Blerk

[۳] Wiebka Cooper

[۴] diversity and inclusion

کد خبر 7183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =