به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) ویدئوی اظهار ارادت مرحوم مچوجمالی مفتی فقید مسلمانان یونان نسبت به حضرت امام خمینی (ره)  و مقام معظم رهبری که یکسال قبل از فوتش ضبط شده است، برای اولین بار منتشر شد. وی در این ویدئو به بیان رویایی از حضرت امام پرداخته و بخشی از خاطراتش در سفر کنفرانس وحدت اسلامی و دیدار با مقام معظم رهبری را بازگو می کند.

انتشار ویدئوی مفتی فقید یونان به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره)

به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) ویدئوی اظهار ارادت مرحوم مچوجمالی مفتی فقید مسلمانان یونان نسبت به حضرت امام خمینی (ره)  و مقام معظم رهبری که یکسال قبل از فوتش ضبط شده است، برای اولین بار منتشر شد. وی در این ویدئو به بیان رویایی از حضرت امام پرداخته و بخشی از خاطراتش در سفر کنفرانس وحدت اسلامی و دیدار با مقام معظم رهبری را بازگو می کند. ایشان در بخشی از این ویدئو منقلب شده و در پایان فاتحه ای را نثار روح پر فتوح حضرت امام (ره) قرائت می کند. این ویدئو یکسال قبل از فوت مفتی محبوب مسلمانان یونان و به درخواست خودش برای ثبت در تاریخ ضبط شده است. اهمیت این ویدئو از آن جهت است که پس از فوت مرحوم مچو جمالی منتشر شده و یاد و خاطره ایشان را برای هواداران و دوستدارانش زنده می کند.

لازم به ذکر است مرحوم مچو جمالی که حافظ کل قرآن کریم بود، تحصیلات حوزوی ابتدایی خود را در زادگاهش در شمال یونان و نزد حافظ علی رسات آموخت. وی از سال ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۸ میلادی یعنی به مدت ۱۲ سال در شهر مدینه منوره در رشته قرآن و حقوق اسلامی تحصیل کرد و پس از فراغت از تحصیل به شهر کموتینی در شمال یونان بازگشت. وی در سال ۱۹۸۵ به عنوان مفتی شهر کموتینی منصوب و تا سال ۲۰۱۸ در این سمت باقی ماند. ایشان در سال ۲۰۱۸ بازنشسته شد و در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ در سن ۸۳ سالگی به علت عارضه قلبی درگذشت.

یکی از ویژگی ها بارز مرحوم مچو جمالی که در مراسم یادبودش عنوان شد این بود که در برابر بزرگترین مخالفان خود از توصیف های توهین آمیز و تحقیر آمیز استفاده نمی کرد و از سوی دیگر همواره در دفاع از حقوق مسلمانان این کشور زبان گویایی داشت. لذا، وی به لحاظ نفوذ معنوی که داشت نه تنها در کموتینی که نزد اکثریت قریب به اتفاق مردم منطقه تراکیه واقع در شمال یونان رهبر مذهبی بلامنازع بود.

کد خبر 8274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =