قدیمی ترین بنای آفریقای‌جنوبی

قلعه امید خوب [۱] (هلندی: Kasteel de Goede Hoop؛ آفریقایی: Kasteel die Goeie Hoop) که در محل به عنوان قلعه یا قلعه کیپ تاون شناخته می شود، قلعه ای دژمانند است که در قرن ۱۷ در کیپ تاون، آفریقای جنوبی ساخته شده است. این قلعه در ابتدا در خط ساحلی خلیج تیبل قرار داشت و پس از احیای زمین، این قلعه اکنون در داخل کشور واقع شده است. در سال ۱۹۳۶، قلعه به عنوان یک بنای تاریخی (که اکنون میراثی محلی است) اعلام شد و پس از مرمت در دهه ۱۹۸۰، آن را به عنوان بهترین نمونه از قلعه شرکت هند شرقی هلند [۲] در نظر گرفته اند.

این قلعه که بین سالهای ۱۶۶۶ تا ۱۶۷۹ توسط شرکت هند شرقی هلند  ساخته شده است، قدیمی ترین ساختمان موجود در آفریقای جنوبی است. این قلعه جایگزین یک قلعه قدیمی به نام قلعه گود هوپ شد که از خاک و چوب ساخته شده بود و توسط یان ون ریبک[۳] در بدو ورود به دماغه امید نیک در سال ۱۶۵۲ ساخته شد. در سال ۱۶۵۴، دو سنگر، با نام های سنگر کیکویت[۴] (مراقبت) و سنگر دوینهوپ[۵] در دهانه رودخانه نمک[۶] ساخته شد. هدف از استقرار هلندی ها در کیپ این بود که به عنوان ایستگاه پر کردن کشتی هایی عمل کند که از سواحل خطرناک در اطراف کیپ در سفرهای طولانی بین هلند و هند شرقی هلند (اندونزی فعلی) عبور می کردند.

در سال ۱۶۶۴، تنش بین بریتانیای کبیر و هلند همراه با شایعاتی در مورد بروز جنگ بالا گرفت. در همان سال، کمیسر عالی ایسبراند گوسکه[۷] به فرمانده زاخاریا واگنر[۸] ، جانشین جان ون ریبک،   دستور داد تا قلعه ای پنج ضلعی از سنگ بسازد. سنگ بنای این قلعه در ۲ ژانویه ۱۶۶۶ گذاشته شد. عملیات ساخت چندین بار متوقف شد، چون شرکت هند شرقی هلند تمایلی به صرف هزینه برای این پروژه نداشت.

 در ۲۶ آوریل ۱۶۷۹، پنج برج با القاب ویلیام سوم از نارنج-ناسائو[۹] نامگذاری شدند: لئردام[۱۰] در غرب، با بوورن[۱۱] ، کاتزنلنبوژن[۱۲] ، ناسائو[۱۳] و اورنج[۱۴] در جهت عقربه های ساعت از آن. نام این برج ها به عنوان نام خیابان در حومه استانهای مختلف، اما در درجه اول شهر کیپ تاون، مانند استلنبرگ[۱۵] ، بلویل[۱۶] استفاده شده است.

در سال ۱۹۳۶، این قلعه به عنوان اثری تاریخی اعلام شد (از سال ۱۹۶۹ به عنوان یک اثر ملی شناخته شد و از ۱ آوریل ۲۰۰۰ به عنوان میراث استانی)، و اولین بنا در آفریقای جنوبی است که مورد حفاظت قرار گرفت. مرمت های گسترده در طول دهه ۱۹۸۰ انجام شد و قلعه را به بهترین نمونه از قلعه شرکت هند شرقی هلندی حفظ کرد.

این قلعه به عنوان ستاد محلی ارتش آفریقای جنوبی در کیپ غربی عمل می کرد و امروزه موزه نظامی قلعه و امکانات تشریفاتی برای هنگ های سنتی کیپ در آن قرار دارد. این قلعه همچنین محل قرارگاه سربازان هنگ کیپ تاون، یک واحد پیاده مکانیزه است.

منبع :

https://www.castleofgoodhope.co.za/

 

[۱] Castle of Good Hope

[۲] Dutch East India Company

[۳] Jan van Riebeeck

[۴] Redoubt Kyckuit

[۵] Redoubt Duijnhoop

[۶] Salt River

[۷] Commissioner Isbrand Goske

[۸] Commander Zacharias Wagenaer

[۹] William III of Orange-Nassau

[۱۰] Leerdam

[۱۱] Buuren

[۱۲] Katzenellenbogen

[۱۳] Nassau

[۱۴] Oranje

[۱۵] Stellenberg

[۱۶] Bellville

کد خبر 8677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =