حاشیه های فیلم «البحر أمامکم»

فیلم «البحر أمامکم»

روزنامه لبنانی الاخبار در بخش فرهنگ و هنر خود نوشت که نشریه فرانسوی «تیلیراما» (مجله تخصصی سینما و تلویزیون) به تازگی در گزارش معرفی فیلم «دریا روبروی شما» (The Sea Ahead) به کارگردانی «ایلی داغر» (گارگردان لبنانی)، نام «اسرائیل» را به عنوان تولید کننده فیلم اعلام کرده است. در پی این اقدام، کارگردان لبنانی از شرکت فرانسوی تولیدکننده و توزیع کننده فیلم تقاضا کرد که محل تولید فیلم را ویرایش کنند. پس از گذشت یک هفته از درخواست کارگردان لبنانی و عدم دریافت پاسخ، ایلی داغر به فضای مجازی جهت رسوا نمودن نشریه فرانسوی و درخواست برای تغییر معرفی فیلمش روی آورد. پس از آن بود که شرکت فرانسوی در نهایت تسلیم خواسته دغر شد و نام کشور تولیدکننده فیلم را از «اسرائیل» به کشورهای فرانسه، بلژیک و لبنان تغییر داد. همچنین شرکت توزیع کننده فیلم این اشتباه را ناشی از یک سوء تفاهم دانست و بابت اشتباه پیش آمده عذرخواهی کرد.

ملاحظه کارشناسی:

این اقدام همزمان با پخش گزارشی از سوی شبکه «ال بی سی» لبنان بود که در آن از تأسیس بنادر اسرائیلی در سواحل دریای مدیترانه به نیکی یاد کرد و به مدت دو دقیقه نام «اسرائیل» را در عنوان گزارش خود به نمایش گذاشت. شبکه ال بی سی با پخش این گزارش به دنبال تأکید بر اهمیت تقویت روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی مجاور از طریق بنادر بوده است. در حقیقت باید گفت، جریانی مرموز در لبنان و شبکه ال بی سی به دنبال عادی سازی روابط با «اسرائیل» هستند و هر چند وقت یکبار چنین مواردی قابل رویت و دیدن هست. لازم به ذکر است این نخستین بار نیست که شبکه ال بی سی لبنان به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را در گزارش های خود به تصویر می کشد و بر آن تأکید می‌کند.

حضور پانصد هزار فلسطینی در لبنان همواره موجب نگرانی رژیم صهیونیستی است. این رژیم در تلاش است با اجرای معامله قرن از بازگشت فلسطنی ها به سرزمین مادری جلوگیری کرده و لبنان را که میزبان پانصد هزار فلسطنی است، راضی کند تا به آنها تابعیت و پاسپورت لبنانی اعطا شود.


 

کد خبر 8980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =