سالومه زورابیشویلی رئیس جمهور گرجستان سفر رسمی خود را به جمهوری اتریش آغاز کرد. سفر به وین با ملاقات با گرجی های شاغل در اتریش آغاز شد که نمایندگان هنر و پزشکی در آن حضور داشتند

سالومه زورابیشویلی رئیس جمهور گرجستان سفر رسمی خود را به جمهوری اتریش آغاز کرد.  سفر به وین با ملاقات با گرجی های شاغل در اتریش آغاز شد که نمایندگان هنر و پزشکی در آن حضور داشتند. در این دیدار، موسیقیدانان، آهنگسازان، نمایندگان اپرا و همچنین پزشکان و دانشمندان شاغل در بخش پزشکی ابتکارات خود را ارائه کردند که اجرای آنها منجر به توسعه و پیشرفت این مناطق در گرجستان می شود. نمایندگان حوزه هنری که در وین کار می کنند، اظهار کردند که اگر مرکز فرهنگی گرجستان با همکاری سفارت در وین تأسیس شود، این امر باعث محبوبیت هنر و فرهنگ گرجستان می شود.

زورابیشویلی گفت :یکی از بزرگترین منابع و ارزشهای ما برای صادرات فرهنگ ماست.  در این راستا، هر کشوری با استعداد و کار سخت خود می تواند تا آنجا که می تواند کار دشواری انجام دهد.  امروز زمان آزادی است و این آزادی به ما اجازه می دهد تا خود را بیان کنیم.  این موفقیت متعلق به شماست، اما به دولت نیز تعلق دارد.

در این ملاقات در مورد ایجاد و تأمین مالی جهت های جدید برنامه های تبادل دانشجو، از جمله مساله برابر سازی شهریه دانشجویان گرجستانی در کشورهای اتحادیه اروپا با شهریه شهروندان اتحادیه اروپا صحبت کردند. رئیس جمهور گرجستان خاطرنشان کرد، این موضوع در زمینه های ادغام بخشی گرجستان در اتحادیه اروپا مورد بحث قرار خواهد گرفت .این موضوع قبلاً در دیدار با دیوید ساسولی در بروکسل مورد بحث قرار گرفته بود و قرار است این مسئله با همکاری هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا حل شود.

       https://georgiatoday.ge/۱۲-october-president-of-georgia-one-of-our-greatest-resource-and-value-that-can-be-exported-is-our-culture

کد خبر 9424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =