هفته فیلم بریتانیا از ۱۵ تا ۲۱ فوریه ۲۰۲۰ برابر با ۲۶ بهمن تا ۲ اسفند ۹۸ در ایروان برگزار شد.

هفته فیلم  بریتانیا از ۱۵ تا ۲۱ فوریه ۲۰۲۰ برابر با ۲۶ بهمن تا ۲ اسفند ۹۸ در ایروان برگزار شد.

دراین هفته فیلم که به مدت یک هفته برگزار گردید ۷ فیلم از سینمای بریتانیا به نمایش گذارده شد. هر فیلم در  یک روز ۲ بار در ساعتهای ۱۷ و ۱۹ اکران گردید. نوبت اول با زبان اصلی و نوبت دوم با زیر نویس روسی. این فیلم ها عبارت بودند از:

The souvenir-

 Swimming with men ,-

Gwen-

Animals,-

Pink wall-

Being Blacker,-

 Downtown Abbey,-

,حضور در سینما برای عموم آزاد و بدون بلیط بود و با استقبال مردم مواجه شد.

آنچه باید مورد توجه قرار گیرد اینکه از ۷ فیلم به نمایش گذارده شده ۵ فیلم  ۱۸+ و ۲ فیلم ۱۶+ بودند و البته ارامنه چندان بر این امر توجه نکردند و برخی با فرزندان خود به سینما رفتند.

در فیلم اول کارگردان به نمایش شکست های عاطفی و عشقی قهرمان فیلم می پردازد، برهنگی، روابط جنسی و بالاخره بازگشت قهرمان فیلم به دوست همجنس خود بر اثر شکست های عاطفی و در واقع ترویج همجنس گرایی از خصوصیات این فیلم است.

فیلم دوم: یک فیلم کمدی، شاد و امید بخش اما با شوخی های جنسی و برهنگی.

فیلم سوم: ژانر وحشت، درام تخیلی ترسناک و به نمایش گذاردن عقاید خرافی بین مردم انگلیس با استفاده از اسطوره ها و عقاید مردم انگلیس.

فیلم چهارم: فیلم مستهجن. به نمایش گذاردن عیاشی، استفاده از مواد مخدر و سپس رفتن به سوی سکس و رقص و هم جنس گرایی. در ظاهر نمایش سرگردانی و سر در گمی معتادان و همجنس گرایان اما در واقع به نمایش گذاردن آن.

فیلم پنجم: فیلم مستند از فرهنگ انگلستان ـ این فیلم مشکلات و مسائل سیاه پوستانی که به انگلستان مهاجرت کرده اند را به نمایش می گذارد. اگر چه صحنه های مستهجن ندارد اما حرف های زشت و رکیک زیاد در آن استفاده می شود.

فیلم ششم: که بیش از سایر فیلم ها مورد استقبال قرار گرفت نمایانگر بخشی از آداب و رسوم سنتی و اشرافی انگلستان را به نمایش گذارده البته دراین فیلم هم روابط جنسی و بالاخره همجنس گرایی را به نمایش می گذارد.

انتخاب و اکران این فیلم ها در ارمنستان که کشوری سنتی با آداب و رسوم شرقی است و همچنان بر بسیاری از عقاید و تفکرات مذهبی و اخلاقی پایبند است، اتفاق قابل توجهی است.

ارمنستان کشوری است اخلاقی و پای بند به آداب و رسوم سنتی، کلیسا و نهادهای دینی همچنان در بسیاری از امور فرهنگی و اجتماعی جامعه حضور دارند و نظرات کلیسا و نگاه دینی بر جامعه تأثیر فراوان دارد.

در سالهای اخیر با گسترش حضور کشورهای غربی در ارمنستان، فرهنگ غرب در جامعه رو به گسترش است حضور سازمان های غیر دولتی بین المللی و در گسترش سازمان های غیر دولتی ارمنی که عموما با حمایت مالی غرب بخصوص بنیاد سوروستغذیه می شوند، زمینه گسترش فرهنگ غرب را در ارمنستان هر چه بیشتر مهیا می کنند و در این مسیر  یکی از مهمترین اقدامات آنها، شکستن تابوهای اخلاقی و دینی است. آنها از هر فرصتی برای تخریب فرهنگ سنتی و مذهبی ارمنستان استفاده می کنند. برپایی همایش ها و نشست های مکرر تحت لوای سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن، بنیاد سوروس و دیگر سازمان های غیر دولتی داخلی و خارجی با عناوینی همچون آزادی همجنس گرایان و حقوق آنها، سعی در شکستن حصار دینی و اخلاقی جامعه ارمنستان و تخریب فرهنگ سنتی جامعه دارند.

انتخاب فیلم هایی با کیفیت کم از سینمایی قوی بریتانیا که همگی آنها به نوعی انحرافات اخلاقی را اشاعه می دهد، نمی تواند بدون دلیل و انگیزه باشد.

کد خبر 948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =