موزه روستای ماسورینی

روستای ماسورینی روستایی بازسازی شده است که قدمت آن به عصر حجر برمی گردد. بازسازی در سال ۱۹۷۳ آغاز شد و در آن زمان فقط سنگ‌های آسیاب، بقایای ریخته‌گری‌ها و چند ابزار که قدمت آن‌ها به عصر حجر برمی‌گردد، وجود داشت. گنجینه های واقعی، شامل شواهد و نشانه هایی در مورد تجارت و بازرگانی در آن دوران، و زندگی خانگی آنها، تنها زمانی آشکار شدند که کار حفاری آغاز شد.

روستای ماسورینی[۱] روستایی بازسازی شده است که قدمت آن به عصر حجر برمی گردد. بازسازی در سال ۱۹۷۳ آغاز شد و در آن زمان فقط سنگ‌های آسیاب، بقایای ریخته‌گری‌ها و چند ابزار که قدمت آن‌ها به عصر حجر برمی‌گردد، وجود داشت. گنجینه های واقعی، شامل شواهد و نشانه هایی در مورد تجارت و بازرگانی در آن دوران، و زندگی خانگی آنها، تنها زمانی آشکار شدند که کار حفاری آغاز شد.

دهکده ماسورینی بینش شگفت انگیزی از جامعه شکارچی عصر سنگ، مدت ها قبل از ورود اروپایی ها به آفریقای جنوبی، ارائه می دهد و در ۱۱ کیلومتری دروازه ورودی فالابورا[۲] در مسیر کمپ لیتابا[۳] ، در پارک ملی کروگر[۴] واقع شده است.

در حین حفاری ها، ادوات مختلفی در زیر طبقات کلبه‌ها، مانند کوره‌های گنبدی شکلی که برای ذوب سنگ معدن استفاده می‌شد، کشف شد و سلاح‌هایی که در این کوره ها ساخته می‌شدند، از زیر خاک بیرون آمدند. نیزه، ابزار کشاورزی و نوک پیکان با مهره، غذا، عاج و محصولات حیوانی با سایر قبایل و پرتغالی ها مبادله می شد.

تحقیقات نشان داد که در این دهکده افرادی متعلق به قبیله بافالابوروا[۵] زندگی می‌کردند، و آنها دارای فناوری های توسعه‌یافته خود منحصربه فردی بودند، که قبل از تأثیر اروپایی‌ها بر ساکنان بومی وجود داشت. اطلاعات و تاریخچه مربوط به این منطقه تجربه ای جذاب را حاصل می کند، که نحوه زندگی شکارچیان، جنبه هایی از عصر سنگ و همزیستی با محیط را روشن می سازد.

منبع:

https://www.sa-venues.com/things-to-do/limpopo/masorini-village-museum/

 

[۱] MASORINI VILLAGE MUSEUM

[۲] Phalaborwa

[۳] Letaba Camp

[۴] Kruger National Park

[۵] baPhalaborwa

کد خبر 9524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =