برنده بهترین جایزه آفریقای جنوبی در رقابت هنری

تصویری از یک خانم مسن که پروانه‌ای را در دست دارد و به آن نگاه می‌کند، جایزه ملی هنر را برای نگهبان امنیتی دوربان، آسترال مسکلی[۱] به ارمغان آورده است. زنی که در این اثر دیده می شود، مادربزرگ ۹۱ ساله او، گریس متمبو، است که در چند سال گذشته به دلیل گلوکوم نابینا بوده است. این اثر هنری که با خودکار کشیده است، اوبونتو[۲] نام دارد.

این هنرمند ۲۲ ساله که در حال تحصیل در رشته جغرافیا و تاریخ در دانشگاه آفریقای‌جنوبی است، روز شنبه به نشریه ایندیپندنت گفت: "رویای من این است که او یک روز بتواند دوباره ببیند و یک پروانه ببیند، که در فرهنگ ما چیز زیبایی است".اگر دوره ای هنری برگزار می شد، او این رشته را دنبال می کرد، چون واقعاً دوست دارد آن را تدریس کند. این هنرمند امیدوار است که مادربزرگ نابینای او روزی دوباره چیزی به زیبایی یک پروانه را ببیند. اثر او در مسابقه Bic Art Master آفریقا در رده بالاتری نسبت به سایر شرکت کنندگان از آفریقای جنوبی قرار گرفت.

https://image-prod.iol.co.za/resize/610x61000/?source=https://xlibris.public.prod.oc.inl.infomaker.io:8443/opencontent/objects/a2836e0f-273f-5887-ad48-5ebacff13052&operation=CROP&offset=0x259&resize=1280x719

آسترال مسکلی، نگهبان امنیتی دوربان، برترین شرکت کننده آفریقای جنوبی در مسابقه Bic Art Master آفریقا بود.

مسکلی برترین شرکت کننده آفریقای جنوبی در مسابقه Bic Art Master Africa بود که هنرمندان را ملزم می کرد تنها آثاری را ارسال کنند که با استفاده از خودکار طراحی شده اند.

او که اصالتاً اهل هایفلتس[۳] در جنوب کوازولوناتال، جایی بود که مادربزرگش هنوز زندگی می کند، در نوجوانی به دوربان آمد و در مدرسه اوملازی[۴] تحصیل کرد. در این مدرسه، معلم هنرش، خانم سبائو[۵] ، الهام بخش او بود.

او از طریق فیسبوک، از این رقابت مطلع شد. "کمی زمان برد تا بفهمم چه چیزی بکشم. مطمئن نبودم چون خیلی وقت بود که نقاشی نکشیده بودم. "

پروژه مشکلی او را به مدت یک ماه مشغول نگه داشت، به طوری که او بین دو تا چهار ساعت در روز را پس از ساعت کاری به نقاشی اختصاص می داد. او گفت که قبلاً هرگز با استفاده از خودکار طراحی انجام نداده است: "از مداد که من به آن عادت کرده‌ام، سخت‌تر است، چون نمی‌توانی آن را پاک کنی".

https://image-prod.iol.co.za/resize/610x61000/?source=https://xlibris.public.prod.oc.inl.infomaker.io:8443/opencontent/objects/3ac86d9e-4213-5bcc-a32e-ee4fd1b61af0&operation=CROP&offset=0x0&resize=1920x1080

سه اثر برتر برنده مسابقه امسال Bic Art Master آفریقا، برنده جایزه اول از اوگاندا (وسط)، نفر دوم از کامرون (چپ) و نفر سوم از نیجریه (راست). همه آنها با استفاده از خودکار طراحی شده اند.

مسابقه سالانه Bic Art Master در سال ۲۰۱۷ در آفریقای جنوبی آغاز شد. به لطف موفقیت آن، این رقابت در سال ۲۰۱۹ به منطقه آفریقا نیز گسترش یافت. امسال، این رقابت گسترش بیشتری یافت و منطقه خاورمیانه را نیز در بر گرفت. برنده مسابقات امسال گی اریک[۶] ، از اوگاندا بود، که اثر او با عنوان "حلقه زندگی[۷] " جایگاه نخست را به خود اختصاص داد. نفر دوم یک کامرونی به نام کامگینگ[۸] بود که به خاطر اثرش با عنوان "در اتاق من[۹] " برنده جایزه دوم شد. مقام سوم به اودارو فرانکلین اوساوبی[۱۰] از نیجریه رسید که نام اثر او "مسحور شده[۱۱] " بود. بیش از ۳۷۰۰ هنرمند ۶۳۵۰ اثر خود را در مسابقه شرکت دادند. مسئولان این رقابت در بیانیه ای اعلام کردند که برنده رتبه اول جایزه نقدی ۲۰۰۰ دلاری دریافت کرده و اثر او در یک گالری شخصی آنلاین و همچنین در La Collection Bic- مجموعه و نمایشگاه رسمی هنرهای معاصر به نمایش گذاشته می شود.

برندگان رتبه های دوم و سوم به ترتیب ۱۰۰۰ دلار و ۵۰۰ دلار جایزه نقدی دریافت می کنند. برندگان از سراسر منطقه جوایز نقدی خود را دریافت کرده اند.

منبع:

https://www.iol.co.za/ios/news/durban-security-guard-wins-top-sa-entry-in-art-competition-۵۲۶b۶۵d۹-۸۵۰۷-۴f۱۳-ab۵c-۳b۴۴۴۷۹db۶۱۷

 

[۱] Astral Msekeli

[۲] Ubuntu

[۳] Highflats

[۴] Umlazi

[۵] Sbeao

[۶] Gayi Eric

[۷] Circle of Life

[۸] Kamgaing

[۹] In My Room

[۱۰] Odaro Franklin Osaivbie

[۱۱] Entranced

کد خبر 9567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =