وقتی دانشآموزان سال گذشته، سر جلسات امتحانات پایانی خود نشستند، بسیاری امیدوار بودند که سال دیگر بیماری همهگیر از بین برود. تصور این که یک سال دیگر را با کلاس های متناوب حضوری و آنلاین، به صورتی غیرقابل پیش بینی و همراه با عدم اطمینان، استرس و اضطراب بگذرانند، سخت بود. و با این حال، آنها اینجا هستند: یک سال دیگر نیز همراه با بیماری کووید گذشت و دور دیگری از امتحانات در پیش است. این گروه از دانش آموزان قطعا بیش از سهم خود زندگی کرده اند.
البته این تجربیات منسجم نبوده است. بسته به دسترسی دانشآموزان به اینترنت پرسرعت، مسکن امن و مطمئن، مراقبتهای بهداشتی و ساختارهای حمایتی ذهنی و عاطفی، این تجربیات متفاوت بودهاند.
خستگی مفرط
با نزدیک شدن به پایان سال، بسیاری از دانشآموزان تجربیات خود را در زمینه خستگی مفرط گزارش میکنند. انرژی و توانایی آنها برای تمرکز پایین است؛ آنها در تلاش برای مدیریت موثر زمان خود هستند و، در بسیاری از موارد، به تعویق انداختن کارها در حال افزایش است. به نظر می رسد تحمل این خستگی سخت باشد: فشارهای زندگی دانشگاهی و فشارهای دنیایی در بحران، دنیایی که با خودش در تضاد است. گشترش بیماری کووید-۱۹ باعث پراکندگی جامعه و قطع روابط شده و این فاصله افتادن بین افراد برای همه ما آزاردهنده و ناراحت کننده است.
اما چه دانش آموزان آماده باشند یا نباشند، امتحانات پایان سال برگزار می شود. برای بسیاری از کسانی که احساس سردرگمی، گیج شدن و فرسودگی می کنند، این چشم انداز وحشتناک است.
پر کردن فواصل
در طول ۱۸ ماه گذشته، یکی از مهمترین منابعی که دانشآموزان باید به آن تکیه میکردند- به ویژه دانشآموزان محروم- معلمان آنها بوده اند. معلمان در حال پر کردن شکافی هستند که گسترش بیماری کووید-۱۹ نه تنها از نظر تحصیلی، بلکه از نظر ایجاد انسجام، اطمینان و ثبات لازم برای ادامه تحصیل دانش آموزان ایجاد کرده است.
نرم افزار آموزشی Tuta-Me برای برقراری ارتباط بین دانشجویان دانشگاه با معلمان بسیار ماهر عمل می کند و از زمان شیوع بیماری کووید، دانشجویان ما دائماً بر ارزش معلمان خود در کمک به آنها برای پیشرفت تأکید کرده اند. این دانشآموزان میگویند که با اعمال محدودیت های کرونایی سختتر و عدم برگزاری کلاس های حضوری، این معلمان آنها بودند که حضوری مداوم در امور تحصیلی آنها داشته و به آنها کمک می کنند تا امتحانات خود را با موفقیت پشت سر گذارند.
مطمئناً، فرآیند تدریس خصوصی نیز باید با شیوع بیماری کووید سازگار شود، و سیستمها و فرآیندها باید تغییر میکردند تا از وضعیتی بسیار پیچیده و ناپایدار حداکثر استفاده را ببرند. برنامه ریزی دروس از اهمیت زیادی برخوردار شده و خطوط ارتباطی باید تقویت می شد.
زمانی که فراگیران میتوانستند بر جلسات آموزشی خود تا پایان سال حساب کنند، بسیاری از مسئولان آموزشی ما از دانشآموزان میخواهند که هر ماه با معلمان خود صحبت کنند. ما دریافتهایم که این روش باعث می شود تا دانشآموزان نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند و به معلمان کمک میکند تا مشکلات آنها را قبل از فصل امتحانات شناسایی کرده و به آنها رسیدگی کنند.
ارتباطات باز و منظم در انواع پلتفرم ها نیز بسیار ارزشمند بوده است. معلمان یاد گرفته اند که دائماً با دانش آموزان خود در تعامل باشند و به آنها یادآوری کنند که در صورت نیاز به کمک، در دسترس آنها خواهند بود. و پلتفرمهای ارتباطی مختلف، از جمله پلتفرمهایی که قبل از شیوع بیماری کووید استفاده نشدهاند، مانند واتساپ، تعامل آسان، راحت و مکرر بین دانشآموزان و معلمان را فراهم کردهاند.
آموزش شرکت ها
شرکتهایی که حمایت های ملی از دانشجویان را فراهم می کنند و - به ویژه اکنون، در دوران کووید- از آنها انتظار موفقیت دارند، باید نسبت به چالشهایی که این دانشجویان با آن روبرو هستند، حساس باشند. در بسیاری از موارد، شرکتها از میزان حمایتی که دانشآموزان نیاز دارند، آگاه نیستند. تقاضا برای توجه خاصی که دانش آکادمیک، اعتماد به نفس و مهارت های دانش آموزان را بهبود می بخشد، بسیار زیاد است.
شما نمی توانید بدون این که اول رانندگی را یاد بگیرید، اتومبیلی را در اختیار بگیرید. همین مسئله در مورد آموزش نیز صدق می کند: داشتن بورس تحصیلی به این معنا نیست که دانش آموز به طور خودکار پیشرفت می کند. اگر قرار است دانشآموزان شانس مبارزه داشته باشند، این سرمایهگذاری باید فراتر از صرفاً تأمین مالی آنها باشد.
با نزدیک شدن به پایان سال و رویارویی دانش آموزان فرسوده و خسته با دور دیگری از امتحانات، کسانی به احتمال زیاد موفق می شوند که از حمایت و توجه مربیان دلسوز برخوردار بوده اند.
منبع:
نظر شما