۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
ادیان سنتی آفریقای جنوبی

مذهب بخش مهمی از زندگی میلیون ها نفر در سراسر جهان است. هزاران نفر از مردم آفریقا هر روز به مسیحیت گرویده می شوند و در نیجریه هر ماه حدود ۲۰ فرقه یا گروه مذهبی جدید به وجود می آیند. بیش از ده میلیون یهودی از سراسر جهان هر هفته روز سبت را برگزار می کنند و سالانه میلیون ها زائر مسلمان به مکه در خاورمیانه سفر می کنند. آنها این کار را به این دلیل انجام می دهند که اعتقادات مذهبی خاصی دارند و دین آنها زندگی آنها را هدایت می کند.

مذاهب مختلفی وجود دارد و برخی از آنها هزاران سال است که آیین خود را گرامی می دارند، روایت های خود را بیان می کنند و اصول خود را آموزش می دهند. مردم برای پاسخ به سوالاتی مانند "دنیا چطور پدید آمده است؟ "، "چرا ما اینجا هستیم؟ "، "چرا اتفاقات بد برای افراد خوب می افتد؟ " و "وقتی بمیریم، چه اتفاقی برای ما می افتد؟ " به ادیان مختلف روی می آورند.

آفریقای جنوبی به دلیل تنوع مردم، فرهنگ ها و مذاهب، سرزمین رنگین کمان نامیده می شود. مردم از بسیاری از آیین های معنوی و اعتقادات مذهبی پیروی می کنند. قانون اساسی آفریقای جنوبی از آزادی مذاهب حمایت می کند. هر کسی مختار است که از هر دینی که می خواهد، پیروی کند یا اصلاً از آن پیروی نکند.

همچنین، به مردم توصیه می شود تا در مورد فرایض معنوی مختلف تحقیق کرده و به آنها احترام بگذارند. این یکی از خصوصیات دموکراسی است. مذاهب اصلی در آفریقای جنوبی عبارت هستند از مسیحیت، اسلام، هندوئیسم، ادیان سنتی آفریقایی و یهودیت. بیشتر این مذاهب را مهاجران اروپایی و دیگر مهاجران خارجی با خود به این سرزمین آورده اند. مذهب سنتی آفریقا بسیار محبوب است و توسط اجداد ساکن در شمال و غرب آفریقا به اینجا رسیده است. این مذاهب اغلب با عناصر مسیحیت و اسلام ترکیب می شود. مهمترین مسئله این است که در آفریقای جنوبی جدید، از دین و معنویت برای ایجاد تفاهم و هماهنگی بیشتر، و نه ایجاد تفرقه بین مردم آنچنان که در گذشته بود، استفاده می شود.

بیشتر گروه‌های «سنتی» مردمی که در آفریقای جنوبی زندگی می‌کنند، حدود ۱۵۰۰ سال پیش از غرب و مرکز آفریقا به اینجا رسیدند. اکثر آنها مردمانی بانتو زبان بودند و اجداد بسیاری از مردم آفریقای جنوبی، به ویژه گروه های نگونی[۱] مانند زولو[۲] و خوسا[۳] بودند.

دین سنتی آفریقا مبتنی بر سنت های شفاهی است، به این معنی که ارزش های اساسی و شیوه زندگی به صورت کلامی از بزرگان به نسل جوان منتقل می شود. این سنت ها اصول دینی نیستند، بلکه هویتی فرهنگی هستند که از طریق روایت ها، اسطوره ها و قصه ها منتقل می شوند.

این سنت ها از نسلی به نسل دیگر منتقل شده اند. بزرگان مرجع نهایی و کاملاً مورد اعتماد هستند.

منبع :

https://www.sahistory.org.za/article/african-traditional-religion

 

[۱] Nguni

[۲] Zulu

[۳] Xhosa

کد خبر 9764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =