مراکز فعال در عرصه زنان و خانواده کشور گرجستان

۱. شورای دائمی پارلمانی برابری جنسیتی

رسالت شورای دائمی پارلمانی برای برابری جنسیتی: رسالت شورای دائمی پارلمانی برای برابری جنسیتی ارتقای آگاهی عمومی از برابری جنسیتی، اجرای ابتکاراتی و  طرح هایی در حمایت از نقش زنان و ترویج این موضوع دربین مخاطبان خارجی و داخلی است. تلاش  برای حاصل اطمینان  در ایجاد ارتباطات موثر و نتیجه گرا برای ذینفعان مختلف دخیل است.

شورای دائمی پارلمانی برای برابری جنسیتی یک نهاد معتبر، شفاف و با صلاحیت است که نقش اصلی را در شکل گیری دستور کار سیاست جنسیتی دولت و ایجاد تغییرات مثبت در کشور از نظر برابری جنسیتی ایفا می کند.

اهداف اساسی:

۱. تعریف جهات اصلی سیاست دولت

۲. ایجاد و توسعه چارچوب قانونی در زمینه برابری جنسیتی

۳. بهبود مکانیسم دولتی برابری جنسیتی

۴. تقویت ارتباطات شورای برابری جنسیتی

۵. افزایش آگاهی

۶. نظارت بر اقدامات انجام شده برای اطمینان از برابری جنسیتی و ارائه توصیه ها

رئیس شورای دائمی پارلمانی برای برابری جنسیتی: خانم نینو تسیلوُسانی (حزب رویای گرجی)

شورای دائمی پارلمانی برای برابری جنسیتی ۱۸ عضو دارد (۱۲ خانم و ۶ آقا).

آدرس سایت رسمی: https://parliament.ge/en/parliament/councils/۵۱۰۹۰/about

صفحه فیسبوک:  https://www.facebook.com/GenderEqualityCouncil/

۲. حزب  زنان گرجستان برای برابری و عدالت

حزب زنان گرجستان برای برابری و عدالت یک اتحادیه سیاسی بوده و بر اساس  قانون اساسی و قوانین جاری گرجستان فعالیت می کند. اهداف حزب به شرح ذیل می باشد: ۱. کمک به ایجاد کشور یکپارچه و دمکراتیک؛ ۲. دفاع از اصول برابری و عدالتخواهی؛ ۳. پیروی از اصول دمکراسی در حاکمیت ؛ ۴. مشارکت فعال زنان در روند اصلاحات؛ ۵. اجرای برنامه های آموزشی بمنظور فعالیت حزب؛ ۶. پژوهش علمی در خصوص موانع فعالیت زنان و حضور آنها در عرصه های مختلف؛ ۷. ایجاد رسانه های محلی و منطقه ای برای افزایش نقش زنان؛ ۸. همکاری با سازمان های زنان در گرجستان و خارج از کشور؛ ۹. حمایت از اقتصاد بازاری  و سیاست صلح آمیز کشور؛

 ساختارحزب زنان: حزب زنان از نهاد های ذیل تشکیل می شود: مجمع عمومی، کمیته اصلی، کمیسیون بازرسی، کانون جوانان و نمایندگی های خارج.

رییس حزب زنان: خانم خاتونا ماچاواریانی

۳. زنان سازمان ملل گرجستان

نهاد سازمان ملل متحد برای برابری جنسیتی و قدرت بخشیدن به زنان یا به اختصار زنان سازمان ملل متحد یکی از نهاد زیر مجموعهٔ سازمان ملل متحد می‌باشد که در رابطه با حقوق زنان فعالیت می‌کند. این نهاد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ژوئیه ۲۰۱۰ به این سازمان اضافه گشت. این اقدام در مجموعه تلاش‌های سازمان ملل در زمینهٔ مبارزه با تبعیض جنسیتی در سراسر جهان صورت گرفت.

زنان سازمان ملل از سال ۲۰۰۱ (به نمایندگی از UNIFEM) در گرجستان فعالیت خود با اجرای اولین پروژه منطقه ای را با عنوان "زنان برای پیشگیری از درگیری ها و ایجاد صلح در قفقاز جنوبی" اغاز کرده است. پس از تصویب ساختار جدید سازمان ، زنان سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۳ نماینده ای را در گرجستان دفتر خود را تاسیس کرد.

آدرس سایت رسمی: https://georgia.unwomen.org/en/about-us/about-un-women-in-georgia

۴. گروه حمایتی ابتکارات زنان

گروه حمایتی از ابتکارات زنان (WISG) در ۲۹ ژوئن ۲۰۰۰ توسط هشت زن با سابقه های مختلف حرفه ای تاسیس شد تا از مشارکت برابر زنان در زمینه های مختلف زندگی و فعالیت هایی با هدف تغییر اجتماعی حمایت کند. WISG معتقد است که در یک جامعه مردسالار، زنان نمی توانند از فرصت های برابر و خیر عمومی برخوردار شوند. کار زنان و مشارکت آنها در توسعه اجتماعی بدون توجه و اشتباه تشخیص داده می شود. بنابراین ، فعالیت ها و تلاش های این گروه از بدو تأسیس ، در جهت بهبود شرایط موجود و دستیابی به حقوق برابر است.

آدرس رسمی سایت: https://wisg.org/en

۵. اتحادیه "مرکز زنان"

اتحادیه "مرکز زنان" در سال ۱۹۹۶ به عنوان صندوق بین المللی زنان پزشکی تاسیس شد. در ۲۵ ژانویه سال ۱۹۹۹ توسط وزارت دادگستری جمهوری گرجستان به عنوان اتحادیه مرکز زنان ثبت شد (شماره ۵/۹ ۱۲۷). از سال ۲۰۱۴ مرکز زنان دارای مشورت با شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد (ECOSOS) است. مأموریت اتحادیه مرکززنان ، ترویج فعالیت های خیرخواهانه برای زنان و کودکان با جمع آوری منابع بین المللی پزشکان، قانون است.

آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان واژا-پشاولا شماره ۷۵، کد پستی: ۰۱۸۶

تلفن: ۲۳۱۴۶۵۶ ۳۲ ۹۹۵+؛ ۲۲۳۳۲۹۹ ۳۲ ۹۹۵+

ایمیل: unionwomencenter@gmal.com; tbilisicenter۲۰۱۴@yahoo.com;

وب سایت: www.womancenter.org.ge

اسکایپ: women.center

مدیر مرکز: خانم دکتر ایاتامزه وِرولاشویلی

۶. صندوق زنان گرجستان

شعار صندوق زنان گرجستان : یک زن قوی، برابر، شناخته شده در دنیای آزاد، ایمن و عادلانه.

اهداف صندوق : تقویت زنان در گرجستان برای اجرای حقوق خود، مشارکت همه جانبه آنها در زندگی اجتماعی و تحقق خود، از طریق حمایت مالی و فنی، رشد مهارت ها و شکل گیری نیکوکاری فمینیستی.

آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان زاکاریادزه  شماره ۸، ور.دی چهارم، طبقه ۱، کد پستی: ۰۱۷۷

تلفن: ۲۳۹۹۹۹۸ ۳۲ ۹۹۵+

ایمیل: info@womenfundgeorgia.org

وب سایت: https://www.womenfundgeorgia.org/en/Main

مدیر مرکز: خانم اسمات بِشیدزه

۷. شبکه اطلاعات جنسیتی قفقاز جنوبی (پورتال اطلاع رسانی جنسیتی).

این پورتال یک بستر اطلاعاتی است که با هدف تبلیغ گسترده انتشار اطلاعات در مورد برابری جنسیتی و حقوق زنان از طریق تشویق تفکر انتقادی و پایبندی به استانداردهای حرفه ای روزنامه نگاری است.

این پورتال سعی دارد موضوعاتی مانند اخبار جنسیتی را که معمولاً در رسانه ها به حاشیه رانده می شوند، به طور بی طرفانه و عینی بپوشاند.

آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان تسینامدزغوریشویلی شماره ۴۰، کد پستی: ۰۱۰۲

تلفن/ فکس: ۲۹۵۲۹۳۴ ۳۲ ۹۹۵+

ایمیل: info@ginsc.net

وب سایت: http://www.ginsc.net/home.php?cat=۰&sub=۰&mode=۱۰۰&lang=ge

                                                                                   

کد خبر 9838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =