موضع گیری رهبران سنتی در برابر خشونت های جنسیتی

رهبران سنتی، مانند آقای لچسا تسنولی، معاون رئیس مجلس ملی ( NA) و خانم سیلویا لوکاس، معاون رئیس شورای ملی استان ها ( NCOP)، حمایت خود را از پروژه ای که هدف آن پایان دادن به خشونت مبتنی بر جنسیت ( GBV) اضافه کرده اند، اعلام کرده اند.

رهبران سنتی، مانند آقای لچسا تسنولی[۱] ، معاون رئیس مجلس ملی ([۲] NA) و خانم سیلویا لوکاس[۳] ، معاون رئیس شورای ملی استان ها ([۴] NCOP)، حمایت خود را از پروژه ای که هدف آن پایان دادن به خشونت مبتنی بر جنسیت ([۵] GBV) اضافه کرده اند، اعلام کرده اند.

رهبران سنتی در استان های مختلف گرد هم آمدند تا بخش مردانه رهبران سنتی را راه اندازی کنند. در کیپ غربی، آنها در پارلمان تشکیل جلسه دادند. ووییل گالادا، رئیس جامعه سنتی کیپ غربی، به نمایندگان گفت که رهبران سنتی نباید در هنگام وقوع سوءاستفاده، پشت فرهنگ پنهان شوند.

او تاکید کرد: "برای رهبران سنتی مهم است که نشان دهند که اهمیت می دهند و بخشی از بخش مردانه هستند و علیه سوء استفاده جنسیتی عمل می کنند. رهبران سنتی دوست دارند زمانی که مجرمین زنان و کودکان را مورد آزار و اذیت قرار می دهند، از فرهنگ استفاده کنند. نه به نام ما به عنوان رهبران سنتی. "

در این مراسم، پادشاه خاندان سلطنتی نما[۶] ، هندری خمو[۷] ، رئیس بخش مردان، آقای زولانی بارنز[۸] ، و همچنین نمایندگانی از اداره خدمات اصلاحی، انجمن شبکه ای HIV، ایدز آفریقای جنوبی (Nacosa[۹] )، رئیس مجلس قانونگذاری کیپ غربی، و روسای مختلف دیگر حضور داشتند.

تاندیسیزو سیگکائو[۱۰] در خوشامدگویی به نمایندگان گفت که "زمان استراتژی های پیچیده مدت هاست گذشته است. رهبران سنتی برای جلوگیری از کشتار در این کشور به اندازه کافی تلاش نکردند. ما باید به صورت سازنده بحث کنیم و اختلافات را کنار بگذاریم تا هدف این نشست مشترک محقق شود. "

رئیس گالادا از نمایندگان درخواست کرد که صرفاً ادعا نکنند که کنار گذاشته شده‌اند، بلکه موضع خود را مشخص کنند و خود را در طرح‌های اجتماعی مانند واکسیناسیون و توجه به سلامت جامعه مشارکت دهند. "ما جوامع را رهبری می کنیم و باید خود را درگیر مبارزات جامعه کنیم. ما باید با سایر بخش‌ها مانند سلامت ارتباط برقرار کنیم و در واقع رهبری کنیم. "

این نشست دو روزه قرار بود بستری را برای رهبران سنتی فراهم کند تا در مبارزه با خشونت های مبتنی بر جنسیت مشارکت نمایند. رهبران سنتی همچنین در مورد کار و مسیری که پارلمان مردان از زمان تشکیل آن طی کرده است، مطلع شدند.

آقای بارنز به نمایندگان گفت که "انجمن سنتی بخش مردان رهبران باید باید با شتاب بیشتری عمل کند و همه چیز را مانند مردان بالغ حرکت دهد. ما رهبران سنتی را به چالش می کشیم تا بایستند. صدای شما باید بلندتر از آنچه هست، باشد. قدم های شما باید قوی تر از آنچه در حال حاضر هستند، باشد. "

او گفت "راه حل در دستان هر یک از مردان حاضر در جمع است. شما می دانید که قدرت را در جوامع خود در اختیار دارید. ما مردانی می خواهیم که بتوانند پاسخگو باشند. ما جوامعی را می خواهیم که شرایطی را ایجاد کنند که مردان بدانند که پاسخگو هستند. بیایید مردانی خوب باشیم. رهبری سنتی سنگ بنای شخصیت ماست. بیایید در مورد کاری که قرار است از امروز به بعد انجام دهیم، به خوبی بیندیشیم. "

منبع:

https://www.parliament.gov.za/news/traditional-leaders-say-no-gender-based-violence


[۱] Lechesa Tsenoli

[۲] National Assembly

[۳] Sylvia Lucas

[۴] National Council of Provinces

[۵] gender-based violence

[۶] Nama royal house

[۷] Handri Khomo

[۸] Zolani Barnes

[۹] Networking HIV, AIDS Community of South Africa

[۱۰] Thandisizwe Sigcau

کد خبر 9855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =