به ابتکار وزارت آموزش و علوم گرجستان، شورای بریتانیا یک راهبردی برای آموزش زبان انگلیسی در نظام آموزش عمومی در گرجستان تدوین کرده است که هدف آن تقویت آموزش این زبان و ارتقای پیشرفت حرفه ای معلمان زبان انگلیسی است.

میخیل چخنکلی، وزیر آموزش و علوم گرجستان در ارائه آنلاین سند راهبردی شرکت کرد و برای حضار سخنرانی کرد. وزیر از سفیر بریتانیا و شورای بریتانیا برای حمایت از نظام آموزشی گرجستان، به دلیل همکاری مثمر ثمر آن در طول سالیان در تمام سطوح آموزشی تشکر کرد. به گفته چخنکلی، حمایت از معلمان در ایجاد یک نظام آموزشی با کیفیت، از جمله ارتقای توسعه حرفه ای آنها بسیار مهم است.

لازم به ذکر است که شورای بریتانیا در گرجستان آمادگی خود را برای مشارکت در اجرای وظایف مندرج در سند راهبردی اعلام می دارد. همچنین مهم است که استراتژی آموزش زبان انگلیسی در آموزش عمومی در سند "استراتژی ملی واحد آموزش و علم" برای سال‌های ۲۰۲۲-۲۰۳۲ منعکس شده است.

سند راهبرد آموزش زبان انگلیسی در آموزش عمومی، شامل توصیه‌هایی برای اصلاح سیستم‌های آموزش عمومی و توسعه شیوه‌های موثر، یک برنامه اقدام برای سال اول تحصیل  که به اجرای موفقیت‌آمیز استراتژی کمک می‌کند. بر اساس هدف بلندمدت سند راهبردی، تا پایان ۱۰ سال تحصیلی، تمامی دانش آموزان باید به زبان انگلیسی در سطح B۲ و تمامی معلمان در سطح C۱ مسلط باشند.

سفیر بریتانیا در گرجستان مارک کلِیتون، معاون اول وزیر آموزش و علم گرجستان اکاترینه دگِبوادزه، مدیر کل شورای بریتانیا زازا پورتسِلادزه و کارشناسان آموزش در ارائه استراتژی آموزش زبان انگلیسی در آموزش عمومی در گرجستان شرکت کردند.

کد خبر 10377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =