تامار کیتیاشویلی، معاون وزیر آموزش و علوم گرجستان در چارچوب سفر کاری خود به اسپانیا به همراه تامار سامخارادزه، معاون مدیر کل آژانس مهارت های حرفه ای در کنگره بین المللی آموزش حرفه ای حضور یافتند.

تامار کیتیاشویلی، معاون وزیر آموزش و علوم گرجستان در چارچوب سفر کاری خود به اسپانیا به همراه تامار سامخارادزه، معاون مدیر کل آژانس مهارت های حرفه ای در کنگره بین المللی آموزش حرفه ای حضور یافتند. همچنین در چارچوب کنگره دیدارهای جداگانه ای با معاون وزیر آموزش، معاون وزیر کشاورزی منطقه خودمختار باسک، معاون وزیر آموزش و علوم اسپانیا و دبیرکل سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)  زوراب پولولیکاشویلی  برگزار نمودند. 

در نشست با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری  چشم اندازهای بین المللی شدن آموزش حرفه ای گرجستان در زمینه گردشگری  مورد بحث قرار گرفت. دبیر کل UNWTO از طرف خود اعلام کرده است که از اجرای این پروژه های آموزش حرفه ای را حمایت خواهد کرد.

همچنین در چارچوب این سفر دیدار پرباری با معاون وزیر آموزش و علوم اسپانیا برگزار شد. طرفین در مورد همکاری های آتی به توافق رسیدند که در چارچوب آن یادداشت تفاهمی تهیه خواهد شد که همکاری بین دو کشور را در زمینه تبادل دانشجویان و اساتید بخش آموزش حرفه ای و همچنین  به اشتراک گذاری تجربیات در سطح سیاست آموزشی تقویت خواهد کرد.  قابل ذکر است که موج جدیدی از اصلاحات در نظام آموزش حرفه ای در اسپانیا نیز آغاز شده است.

در جریان سفر به اسپانیا، یک نشستی نیز در مرکز نوآوری صنایع غذایی برگزار شد که در آن چشم انداز همکاری های آتی با گرجستان  مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

https://mes.gov.ge/content.php?id=۱۲۶۷۸&lang=geo

کد خبر 10378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =