مخالفت جامعه معلمین لبنان با دستور وزیر آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس

به گزارش وب سایت خبری النشره لبنان در ۷ژوئن ۲۰۲۲، برابر ۱۷دیماه ۱۴۰۰،  دفتر وزیر آموزش و پرورش لبنان روز جمعه طی اطلاعیه ای اعلام کرد بعد از تعطیلات سال نو میلادی همه کلاس های مدارس در بخش دولتی و خصوصی حضوری خواهند شد و معلمین و دانش آموزان نیز ملزم به حضور خواهند بود.

توضیح:

انتشار اطلاعیه دفتر وزیر آموزش و پرورش در روز جمعه با واکنش منفی جامعه معلمین لبنان و خانواده ها مواجه شد. والبته این مخالفت به دو دلیل عمده بود. دلیل اول ادامه دار شدن وضعیت بحران کرونایی است که در جامعه لبنان چهار و نیم ملیون نفری در حال حاضر و روزانه بین ۱۵ الی ۲۰ نفر جان خود را از دست می دهند که رقم قابل توجهی است، و دلیل دوم وضعیت اسف باری است که بر اثر مشکلات اقتصادی در لبنان بوجود آمده است. ارزش پول ملی لبنان از ۱۵۰۰ لیر در برابر یک دلار به ۳۰ هزار لیر در برابر یک دلار کاهش یافته  و حدود ۷۵ درصد مردم لبنان در زیر خط فقر قرار گرفته اند. در حال حاضر حقوق اکثر معلمین در بخش دولتی با توجه به کاهش ارزش لیر لبنانی، حدود یکصد دلار در ماه می باشد که به هیچ وجه امکان گذران زندگی با این مبلغ وجود ندارد.

از سوی دیگر آقای نزیه جباوی، رئیس جامعه مدرسین رسمی آموزش متوسطه لبنان در گفت و گو با رادیو صدای لبنان، می گوید: به دلیل آنکه وعده های عباس الحلبی، وزیر آموزش و پرورش به معلمین عملی نشده است، بعد از تعطیلات سال نو میلادی یعنی دوشنبه ۱۰ ژانویه، همه معلم ها از حضور در کلاس های درس خودداری خواهند کرد، چرا که وزیر آموزش و پرورش در سال ۲۰۲۱ وعده داده بود که به معلمین کمک هزینه ۹۰ دلاری پرداخت شود که این مبلغ فقط به حدود هزار معلم پرداخت شده است در حالیکه دولت مدعی است این کمک هزینه به ۱۵ هزار معلم پرداخت شده است. همچنین رودلف عبود، رئیس سندیکای معلمان مدارس خصوصی نیز معتقد است که تشدید بحران اقتصادی و بهداشتی وضعیت معلمان را بدتر کرده است و وزیر آموزش و پرورش نمی تواند مدارس خصوصی را ملزم به بازکردن درهای خود کند.

شایان ذکر است که آموزش و پرورش لبنان در بخش دولتی دارای ۵۰ هزار معلم می باشد و تقریباً همین تعداد نیز در مدارس بخش خصوصی شاغل هستند.

https://www.elnashra.com/news/show/۱۵۴۷۱۸۶/

کد خبر 10549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =