شیخ بندر بن عبدالعزیز، امام کعبه در عربستان سعودی در خطبه حج، خواستار برقراری روابط برابری بین امت اسلامی و گسترش وحدت شد.

شیخ بندر بن عبدالعزیز گفت: خدا را بپرستید، با پدر و مادر خود مهربان باشید، با نزدیکان و همسایگان نیز نزدیک باشید. همانا خداوند متکبران را دوست ندارد. وی افزود: به یتیمان، فقرا و ضعیفان نیکی کنید، به خاطر خدا وعده های خود را عملی کنید. مطمئناً خدا کسانی را که مغرور هستند را دوست ندارد. وی تصریح کرد: حج ستون پنجم (مطابق نظر اهل سنت) اسلام است و کسی که مستطیع است باید حج را بجای آورد، به خدا و فرشتگانش ایمان داشته باشید، به کتاب خداوند نیز ایمان بیاورید. وی گفت: همچنین حفظ ایمان مستلزم پرداخت زکات است، از خدا اطاعت کنید و از خدا کمک بخواهید. زیرا خداوند به ما امر کرده است که به مردم نیکی کنیم.

    امام کعبه علاوه بر بیان احکام حج گفت: مسلمانان جهان باید به خصومت، دشمنی و نفرت های خود پایان دهند. وی گفت: مطمئناً خدا کسانی را که در زمین فساد می کنند را دوست ندارد و همانطور که خداوند به شما نیکی کرده است، به مردم نیکی کنید، زیرا رحمت خدا به کسانی که نیکی می کنند نزدیک است. وی افزود: پیامبر (ص) فرمودند: با زیردستان خود با مهربانی رفتار کنید و بیش از استطاعت آن ها، وظیفه  کار بر دوش آن ها قرار ندهید. کتابی حاوی کلام خدا برای شما فرستاده شده است تا هدایت شوید. خداوند هر کس را که در جستجوی هدایت باشد را هدایت می کند.

      توضیح:

    هر سال  خطبه حج در مطبوعات پاکستان، به ویژه شبکه دولتی و سایر شبکه های خصوصی پخش می شود و مردم مسلمان پاکستان خطبه حج را می بینند و استماع می کنند.

کد خبر 10889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =