روز شهادت حضرت عثمان ، سومین خلیفه و داماد پیامبر اکرم (ص)، علیه عدم اعلام تعطیل رسمی از سوی دولت پاکستان، تحت نظارت شورای ارتباط اهل سنت اسلام آباد راهپیمایی اعتراضی در منطقه کراچی کمپانی اسلام آباد برگزار گردید.

رهبران شورای ارتباط اهل سنت، از جمله مولانا یعقوب طارق، مفتی نعیم، حافظ نصیر احمد، مولانا عبدالرحمن، ملک رفیق، رجا جاوید رئیس انجمن بازگانی، طی سخنان در این راهپیمایی گفتند: حضرت عثمان پرچم اسلام را بیش از ۴.۴ میلیون مایل مربع به اهتزاز درآورد. وی صحابی رسول خدا (ص) بود و حضرت محمد (ص) دو دخترش را یکی پس از دیگری با وی ازدواج درآورد، به همین دلیل وی را ذوالنورین می نامند.

     آن ها گفتند: حضرت عثمان از نظر مالی به اسلام خدمات زیادی کرده است.

     سخنرانان این راهپیمایی از دولت پاکستان خواستند که روز شهادت حضرت عثمان را تعطیل عمومی اعلام کند و با تجلیل از آن در سطح رسمی، زندگی نامه عثمان را برجسته کند.

    توضیح:

    گفتنی است برخی از اهل سنت تندرو در مقابله با برگزاری مراسم عید غدیر خواهان برگزاری روز وفات حضرت عثمان هستند. این در حالی است که بر مبنای کتب تاریخی معتبر اهل سنت، روز وفات حضرت عثمان، ۱۲ ذی الحجه است و آن ها در اول محرم، روز وفات خلیفه دوم را نیز برگزار می کنند در حالی که وفات ایشان هم در آن روز نیست.

   گروه های تندرو و افراطی اهل سنت دیوبندی زمان مدیدی است که در تقابل با تعطیلی رسمی روزهای تاسوعا و عاشورا، برای تعطیل رسمی روزهای وفات خلفای ثلاثه به دولت فشار وارد می کنند ولی تا کنون این درخواست جامه عمل نپوشیده است.

   با توجه به این که عمران خان، در ادوار گذشته دولت (در دوره نخست وزیری نواز شریف) در ایالت خیبرپختونخوا به دلیل تقاضای اهل سنت تندرو، روز اول محرم را به عنوان به عنوان روز وفات خلیفه دوم تعطیل رسمی اعلام کرد لذا به نظر می رسد به همین دلیل، اکنون نیز در سایر ایالت های پاکستان این تقاضا مطرح می شود.

کد خبر 10907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =