حافظ محمد طاهر محمود اشرفی، دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور هماهنگی بین ادیان و امور خاورمیانه گفت: اگر روابط حسنه، بین مذاهب اسلامی برقرار شود، همه توطئه ها علیه کشور خنثی می گردد.

  حافظ محمد طاهر محمود اشرفی، دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور هماهنگی بین ادیان و امور خاورمیانه گفت: اگر روابط حسنه، بین مذاهب اسلامی برقرار شود، همه توطئه ها علیه کشور خنثی می گردد.

وی گفت: ما باید همواره مشترکات را ارائه دهیم و به مقدسات یکدیگر احترام بگذاریم. قانون اساسی به همه فرقه ها و مذاهب حق استقلال مذهبی می دهد.

وی افزود: اتاق هایی در ارتباط با ماه محرم راه اندازی شده است و با متخلفان از مقررات، برخورد شدیدی صورت خواهد گرفت.

 دستیار ویژه  نخست وزیر گفت: ما به صراحت اعلام کردیم که در صلح افغانستان شریک هستیم و برای ایجاد صلح آماده ایم.

  وی این اظهارات را طی سخنرانی در جلسه فکری تحت عنوان "حسن روابط بین مذاهب اسلامی"  که توسط شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان برگزار شد، بیان کرد.

  حافظ طاهر محمود اشرفی گفت: امام حسین(ع) متعلق به همه ما است و نگران هستیم از این که در ایام محرم، دشمن برای اجرای نقش پلید خود توطئه کرده و بین مذاهب اسلامی اختلاف ایجاد نماید.

  وی گفت: بر اساس کد رفتاری با پیام پاکستان توافق شده است و به عنوان دولت، تصمیم گرفته ایم که با کسانی که قانون را زیر پا می گذارند، برخورد شدیدی صورت پذیرد و کسانی که به قانون احترام بگذارند مورد آزار و اذیت قرار نخواهند گرفت، اما دشمن توطئه می کند و  ما باید او را شکست بدهیم. وی گفت: همه علما، روضه خوانان و مبلغان باید به کد رفتاری ۱۴ مورد، توافق شده همه مذاهب اسلامی پایبند باشند.

  دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان گفت: سیستم آموزشی یکنواخت از روز گذشته در سراسر ایالت پنجاب اجرا شده است.

  وی گفت: اقلیت ها بیشتر در برنامه درسی یکنواخت در نظر گرفته می شوند. وی افزود: از نگاه قانونگزار، "شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان" نعمت بزرگی  است.

 علامه اشرفی گفت: نخست وزیر پاکستان گفته است که لایحه خشونت خانگی در حال بررسی است و توصیه های شورای ایدئولوژی اسلامی رسمی می شود، زیرا اسلام بیشترین حقوق را در اسلام به زنان داده است.

 وی گفت: اتاق های ارتباطی برای حفظ نظم و قانون در ایام محرم راه اندازی شده است و کارکنان شورای ایدئولوژی اسلامی در ایام محرم فعال خواهند بود، همچنین اتاق ارتباطی برای هیأت علما در لاهور تاسیس شده است و علما همه مکاتب فکری در سراسر کشور دور هم نشسته اند.

کد خبر 10918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =