با توجه به موج چهارم کرونا در پاکستان، علاوه بر اسلام آباد در چهار شهر ایالت پنجاب ، از جمله ، لاهور، راولپندی، فیصل آباد و مولتان با توجه به تصمیمات مرکز عملیات فرماندهی ملی پاکستان (NCOC)، زیارتگاه ها، سالن سینماها و ورزشگاه ها تعطیل و برگزاری مراسم در داخل سالن ها نیز ممنوع اعلام گردید

براساس اطلاعیه های صادر شده توسط ساره اسلم، دبیر بهداشت اولیه و ثانویه و مدیریت منطقه اسلام آباد، محدودیت در شهرهای لاهور، راولپندی، مولتان، فیصل آباد و اسلام آباد تا ۳۱ اوت برقرار خواهد بود. همچنین مراکز تجاری تا ساعت ۸ شب باز خواهند بود و کلیه فعالیت های تجاری روزهای شنبه و یکشنبه به حالت تعلیق در می آیند.

     تمامی زیارتگاه ها، سالن سینماها، مراکز تفریحی، شهربازی ها و استخرها به طور کامل محدود خواهند بود، همچنین انواع ورزش ها مانند ورزش های رزمی، کبدی و راگبی به طور کامل ممنوع می باشند. فقط افراد واکسینه شده می توانند برای تمرین به ورزشگاه "جمز" مراجعه کنند.

همچنین صرف غذا در محیط داخلی به طور کامل ممنوع است. غذاخوری در فضای باز تا ساعت ۱۰ شب با رعایت پروتکل های بهداشتی مجاز خواهد بود و جشن های عروسی در داخل ساختمان از ۸ اوت به طور کامل در مناطق منتخب ممنوع می شود. جشن های عروسی در فضای باز با ظرفیت ۴۰۰ نفر تا ساعت ۱۰ شب مجاز خواهد بود. همه دفاتر دولتی و خصوصی می توانند با ۵۰ درصد کارکنان کار کنند و کلیه وسایل نقلیه عمومی مجاز به کار با ۵۰ درصد ظرفیت هستند، همچنین سرویس قطار با ۷۰ درصد از کل ظرفیت مسافران ادامه مسیر می دهند.

      کلیه مقاصد گردشگری در سراسر ایالت پنجاب مجاز به فعالیت با رعایت پروتکل های بهداشتی هستند، همچنین برای مجالس عزا، مراسم عزاداری، دسته های عزا و موکب های محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی در ایالت پنجاب و اسلام آباد مجاز است.

      براساس دستورالعمل، واکسیناسیون سیار برای تسهیل عزاداران در محرم ترتیب داده می شود. برای انجام واکسیناسیون در محل عزاداری از اول محرم اتخاذ تصمیم شده است. دولت باید از فراهم آوری تسهیلات واکسیناسیون اطمینان حاصل نماید.

     مدیر برنامه های عزاداری موظف است تا ماسک و مواد ضدعفونی کننده را در مجالس عزا، دسته های عزاداری و موکب ها فراهم نماید. همچنین علما و روضه خوانان واکسینه شده (حداقل یک دوز) مجاز به سخنرانی در مجالس عزا خواهند بود.

در مجالس عزا، دسته های عزاداری و موکب ها نمی بایست کودکان، بیماران یا افراد مسن در آن شرکت کنند.

کد خبر 10919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =