امنیت در مسیر ۳ و ۵ ، از مکان های مهم تفریحی و گردشگری پایتخت اسلام آباد تشدید شده است. امنیت و تحرک گردشگران نیز با دوربین های بدون سرنشین بررسی می شود، همچنین پلیس خانم نیز برای امنیت بانوان اعزام و در مکان های مذکور مستقر شده است.

قاضی جمیل الرحمان، بازرس کل پلیس اسلام آباد (IG)، همراه با دکتر سید مصطفی تنویر، رئیس عملیات پلیس (SSP)، روز چهارشنبه از مسیرهای پیاده روی، شماره سه و پنج بازدید کردند.

  وی به رئیس عملیات پلیس دستور داد و گفت: باید نیروی پلیس در این دو مسیر مستقر شود تا امنیت پیاده روی برای شهروندان تضمین شود. وی گفت: مسیرها همچنین توسط دوربین های مدار بسته کنترل شوند، تا اگر فردی در طول پیاده روی مسیر را فراموش کند یا نتوانست به مقصد خود بازگردد، با کمک دوربین های بدون سرنشین قابل ردیابی باشد، همچنین نیروی پلیس دوچرخه سوار نیز در مناطق تفریحی و جاده مارگله اسلام آباد (پیاده روی زیبا) مستقر شده است.

توضیح:

  اغلب دیپلمات های کشورهای خارجی در اسلام آباد مستقر هستند و در مسیرهای مذکور برای تفریح می روند. پس از توطئه ربایش دختر سفیر افغانستان در شهر امن"Safe city" اقدامات امنیتی افزایش یافته و دوربین های مدار بسته نیز در سطح شهر افزایش یافتند، همچنین در اماکن تفریحی و گردشگری نیز  اقدامات امنیتی تشدید شده تا امنیت ایشان بیش از پیش تضمین شود.

  لازم به ذکر است شهرهای بزرگ پاکستان از جمله، اسلام آباد، راولپندی و لاهور در چند سال اخیر بعنوان شهرهای امن "Safe city" نام گرفتند و توسط دوربین های مدار بسته تحت کنترل پلیس قرار دارند.

کد خبر 10975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =