عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفت: پاکستان به تنهایی تصمیم نمی گیرد که دولت طالبان را به رسمیت بشناسد، بلکه تصمیم کشورهای همسایه را در مورد به رسمیت شناختن افغانستان خواهیم دید.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفت: پاکستان به تنهایی تصمیم نمی گیرد که دولت طالبان را به رسمیت بشناسد، بلکه تصمیم کشورهای همسایه را در مورد به رسمیت شناختن افغانستان خواهیم دید. وی در مصاحبه با بی بی سی گفت: اگر دولتی جامع در افغانستان تشکیل نشود، جنگ داخلی رخ می دهد.

        وی گفت: افغانستان نباید به عنوان پناهگاهی برای تروریست ها مورد استفاده قرار گیرد که می توانند تهدیدی برای پاکستان نیز باشند.

        نخست وزیر پاکستان از جامعه بین المللی خواست که به طالبان زمان بیشتری بدهند و گفت: خیلی زود است که درباره آن ها چیزی بگویم.  وی گفت: جلوگیری از مدرسه رفتن دختران در افغانستان غیراسلامی است.

       نخست وزیر پاکستان خواستار حکومتی همه جانبه و احترام به حقوق بشر در افغانستان شد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که زنان در افغانستان از حقوق خود برخوردار شوند و گفت: زنان افغان قوی هستند و اگر جهان به آن ها فرصت دهد، آن ها حقوق خود را خواهند گرفت. وی گفت: ممکن است یک، دو یا سه سال طول بکشد تا این حقوق را بدست آورند. طالبان گفته اند که به تدریج زنان را در جریان اصلی ملی وارد خواهند کرد.

      عمران خان، نخست وزیر پاکستان از طالبان خواست تا یک دولت جامع تشکیل دهد، زیرا عدم انجام این کار می تواند منجر به بروز جنگ های داخلی در افغانستان شود. وی گفت: اگر طالبان همه گروه ها را شریک نکند، دیر یا زود جنگ داخلی رخ می دهد که به معنی بی ثباتی و شورش است. وی افزود: در این صورت افغانستان می تواند مقصد ایده آلی برای تروریست ها باشد که نگران کننده است.

کد خبر 11034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =