حوزه علمیه جامعه تعلیم القرآن راجا بازار شهر راولپندی برای تجلیل از طلاب ممتاز و موفق در امتحانات حوزوی سالیانه ۲۰۲۱ میلادی، مراسمی را با حضور دکتر جمال ناصر، رئیس گروه سبز پاکستان و رئیس بنیاد قمر جهان، مولانا اشرف علی، رئیس مدرسه علمیه، مولانا گوهر رحمان،، مولانا ظهور احمد، مولانا محمد یوسف شاه مدرسین این حوزه و سایر علما و شخصیتهای سیاسی و فرهنگی شهر راولپندی برگزار کرد.

در این مراسم علما طی سخنانی اهمیت مدارس دینی، آموزه های قرآنی، همچنین نقش مدارس دینی برای آموزش و تربیت نسل جوان بیان کردند.

دکتر جمال ناصر به عنوان مهیمان ویژه در این مراسم طی سخنانی گفت: امروز دلیل اصلی وخامت جامعه اسلامی، دوری از اسلام است و نقش مدارس دینی در ترویج و نشر معارف اسلامی ستودنی است.

وی گفت: علما ارزش های اسلامی و اخلاقی والایی را پرورش داده و وظیفه خود را در آموزش و تربیت جوانان در پرتو تعالیم اسلامی انجام داده اند.

وی افزود: امروز نیاز به این است که ما باید اصل اسلامی همزیستی مسالمت آمیز را با همبستگی، تحمل و صلح اجرا نماییم. در پایان این مراسم، گواهینامه و جوایز به ۶۲ نفر از طلاب دینی ممتاز اعطاء گردید.

توضیح:

حوزه علمیه تعلیم القرآن راجا بازار شهر راولپندی وابسته به اهل سنت تندرو است. به استناد گزارش منابع، در سال ۲۰۱۳ میلادی، سازمانی وابسته به این مدرسه دینی، علاوه بر حمله به این حوزه علمیه، به دسته های عزاداری عاشورا نیز حمله کرد تا درگیری بین شیعه و سنی را ایجاد نماید.

هدف سازمان مذکور با این حمله، جلوگیری از برگزاری مراسم عزاداری مرکزی در شهر راولپندی بوده است. این توطئه بعداً توسط سخنگوی ارتش پاکستان افشا گردید، زیرا دو تروریست وابسته به این سازمان از پیشاور (توسط ارتش پاکستان) دستگیر شده بودند. آن ها اقرار کردند که حادثه راجا بازار توطئه ای بود که توسط آن ها سازماندهی شده بود. https://www.valiasr-aj.com/urdu/shownews.php?idnews=۹۵۴

براساس گزارش بی بی سی اردو، حادثه خشونت آمیزی که در خارج از حوزه علمیه تعلیم القران، منطقه راجا بازار در روز عاشورا در شهر راولپندی در ایالت پنجاب پاکستان رخ داده بود، از سوی مکتب فکری "جماعت اشاعه التوحید و سنت" بوده است.

"جماعت اشاعه التوحید و السنه" بخشی از مکتب فکری دیوبندی است، اما از نظر عملی اعتقادات تندتری نسبت به سایر گروه های دیوبندی را دارا است. ملا فضل ا... رهبر نهضت طالبان پاکستان (TTP) نیز تحصیل کرده حوزه علمیه مکتب فکری واقع در منطقه پنج پیر شهر سوابی است.

ملا فضل ا... رهبر جدید نهضت طالبان پاکستان (TTP) بیشتر آموزش های فکری خود را در پنج پیر (ولسوالی سوابی) در خیبر پختونخوا، معروف به "جماعت اشاعه التوحید و سنت" گذرانده است.

این سازمان در ایالت پنجاب و سایر مناطق پاکستان به عنوان "جماعت اشاعه التوحید و سنت" شهرت دارد.

برای ملاحظه در این خصوص: https://www.bbc.com/urdu/pakistan/۲۰۱۳/۱۱/۱۳۱۱۱۶_mulla_fazlullah_punj_piri_rh

کد خبر 11051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =