بیش از ۵۰۰ از روسای حوزه های علمیه، علمای برجسته و شیوخ برجسته از سراسر کشور در کنفرانس بین المللی احترام رسول(ص) و بتول(ع) حضور یافته و سخنرانی کردند.

این کنفرانس ۲ اکتبر سال ۲۰۲۱ میلادی در منطقه باغ ناصر لاهور برگزار گردید. ریاست این کنفرانس بعهده پیر عبدالخالق قادری، رهبر حزب مرکزی اهل سنت پاکستان بود.

براساس این گزارش، در بیانیه مشترکی که در دهمین سال برگزاری کنفرانس بین المللی تجلیل از پیامبر اکرم (ص) و بتول (ع)، اهل سنت پاکستان، بزرگترین نماینده اهل سنت، رهبران بیش از ۱۰۰ زیارتگاه و بیش از سی صد روسای مدارس دینی منتشر شد، محبت و عشق به پیامبر اکرم (ص) و حضرت بتول (ع) را نشان می دهد.

رهبران اهل سنت پاکستان طی سخنانی گفتند: برای قربانی کردن جان و مال خود در راه شأن پیامبر اکرم (ص) و بتول (ع) (یعنی حضرت زهرا (ع)) در هر سطح و از هر جهت برای دفاع از احترام آن ها حاضر هستیم.

آن ها تاکید کردند: جماعت اهل سنت که بین مسلمانان این کشور و همچنین در سطح جهان در اکثریت هستند، باید پیش برود و در ایجاد تعادل، صلح و بردباری جامعه مسلمانان نقش اساسی ایفا کنند.

آن ها گفتند: در لایحه پیشنهادی اقلیت ها شرایط پذیرش اسلام مغایر با شرع و دین محمد (ص) است و دولت باید به جای دستورکار خارجی، از سیره مصطفی (ص) پیروی کند.

قادیانی ها خائن به اسلام هستند و همه کشورهای مسلمان از جمله پاکستان باید قادیانی ها را از سمت های کلیدی برکنار کنند. سایر ملت های جهان از اسلام هراسی بیرون آیند و در مورد کشمیر اعلامیه احزاب سیاسی و مذهبی  پاکستان باید به اتفاق آرا در سازمان ملل متحد ارائه شود.

به سرپرستی جماعت اهل سنت دهمین کنفرانس سالانه بین المللی عزت رسول (ص) و بتول (ع) در فضای سرسبز، وسیع  و با شکوه باغ ناصر برگزار گردید و بیش از ۱.۵ میلیون مرد و زنان در آن حضور داشتند.

پیر عبدالخالق قادری طی سخنانی در این کنفرانس گفت: هیچ محدودیت سنی را برای پذیرش اسلام نمی توان تعیین کرد.

وی گفت: وضع هرگونه مقررات مغایر با قانون اساسی و خلاف شرع خواهد بود.

وی افزود: هر زمان دختری غیر مسلمان، مسلمان می شود، تبلیغات علیه پاکستان آغاز می شود، اما وقتی پسران غیر مسلمان وارد اسلام می شوند، دشمنان اسلام سکوت می کنند.

توضیح:

براساس گزارش روزنامه نوای وقت که امروزه اغلب برنامه های عربستان را بیشتر پوشش می دهد، در گزارش این کنفرانس اسمی از حضرت فاطمه زهرا (س) یا از آموزه های وی برده نشده است و این اقدام بسیار تعجب آمیز است که کنفرانس با عنوان آن حضرت برگزار شده، اما در شان وی کمله ای ذکر نشده است و از عنوان آن معلوم نمی شود مقصود کدام بتول است. حتی با واژه بتول کلمه (رض) یا (س) هم نبوده است. به نظر می رسد اهل سنت این عنوان را برای جذب عموم مسلمانان استفاده کرده اند یا این روزنامه به دلیل تعصب در مورد حضرت فاطمه (س) چیزی ذکر نکرده است.

کد خبر 11054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =