در فهرست حاکمیت قانون پروژه جهانی عدالت ۲۰۲۱، پاکستان از نظر عدم رعایت قانون که شامل ۱۳۹ کشور است در رتبه ۱۳۰ قرار دارد. لازم به ذکر است که سال گذشته ۱۲۸ کشور در این فهرست شامل بودند و پاکستان در فهرست آن ها در رتبه ۱۲۰ قرار داشت.

براساس این گزارش، افغانستان تنها کشور آسیای جنوبی است که با ۱۳۴ امتیاز در فهرست فعلی، قانون را نقض می کند.

با این حال، علیرغم جنایات علیه اقلیت ها، قوانین ناعادلانه و نقض گسترده حقوق بشر، هند در این فهرست در رتبه ۷۹ قرار دارد و این اقدام بسیار باعث تعجب است.

 این فهرست حاکمیت قانون پروژه عدالت جهانی کشورها بر اساس هشت شاخص از جمله؛ محدودیت اختیارات دولتی، عدم وجود فساد، قدرت نداشتن دولت، رعایت حقوق اساسی، حفاظت و نظم عمومی، اجرای موثر قوانین، اجرای عدالت برای شهروندان (عدالت مدنی) و ریشه کن کردن موثر عناصر جنایی (عدالت کیفری) رتبه بندی شده است.

براساس گزارش دی، دبلیو اردو، علی احمد کرد، حقوقدان معروف، این وضعیت را خطرناک خواند و گفت: به نظر می رسد در این کشور نه دادگاهی، نه پارلمانی و نه دولتی وجود دارد. حقوق اساسی مردم زیر پا گذاشته می شود. آزادی بیان و اندیشه محدود می شود. آزادی هرگونه حق اساسی، از جمله تحصیل، اشتغال، بهداشت و زندگی و مالکیت، توسط دولت تضمین نمی شود.

 

کد خبر 11088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =