کنفرانسی با شکوه تحت عنوان "عشق پیامبر اعظم (ص) مرکز وحدت مسلمین" در مرکز جناح اسلام آباد برگزارگردید.

براساس این گزارش، در کنفرانسی که توسط شورای همبستگی ملی و حزب وحدت مسلمین پاکستان در مرکز جناح اسلام تحت عنوان "عشق پیامبر اعظم(ص) مرکز وحدت مسلمین" برگزار شد، پیر نورالحق قادری، وزیر امور مذهبی پاکستان گفت: شخصیت پیامبر اکرم(ص) نه برای گروه یا طبقه ای خاص، بلکه برای همه جهانیان رحمت است. وی گفت: اگر الگویی برای کل جهان وجود داشته باشد، آن الگو پیامبر اکرم (ص) ماست. امروز چشم همه جهان به پاکستان است.

وزیر گفت: تلاش زیادی می شود تا از طریق توطئه بین گروه های اسلامی، درگیری ایجاد کنند. وی گفت: ما نیاز به حضور علما و دانشمندانی داریم که دارای بصیرت و تفکر عاقلانه هستند تا بتوانند توطئه دشمنان اسلام را با دانایی خود خنثی می کنند.

لیاقت بلوچ، معاون رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان گفت: اتحاد و همبستگی پیامی زنده است و این راه زندگی با عزت ما است. وی گفت: پیامبراکرم (ص) با انتقال پیام وحدت با بردباری کامل، روش را تغییر داد. وی (ص) انسانیت را ترجیح داد و مسلمانان را دیواری سربی در برابر دشمنان اسلام قرار داد. ما امروز باید متوجه باشیم که چرا سران امت اسلامی امروز پراکنده شده اند و استکبار جهانی که از دشمنان اسلام است، چقدر هوشمندانه برای دستیابی به اهداف خود تلاش می کنند.

معاون حزب جماعت اسلامی گفت: ملت ایران، امروز پس از انقلاب اسلامی با چه استقامتی با دشمنان اسلام و ایران مبارزه می کنند و قدرت های استکباری با بدترین شکست مواجه شدند. وی گفت: امروزه بی تفاوتی ما نسبت به وضعیت بد مسلمانان در سراسر جهان از جمله در کشمیر، فلسطین، یمن و روهینگیا به این دلیل است که ما نتوانسته ایم یک ملت واحد شویم. وی افزود: تا زمانی که منبرها، مساجد، مدارس دینی  و حسینیه ها در پاکستان وجود دارند، هیچ قدرتی در جهان نمی تواند به پاکستان صدمه بزند.

علامه راجا ناصرعباس جعفری، دبیرکل حزب وحدت مسلمین پاکستان گفت: شخصیت مبارک پیامبر اکرم(ص) نقطه وحدت و محبت همه امت اسلامی است. وی گفت: هدف از بعثت پیامبر اسلام(ص) تأسیس جامعه ای بود که در آن نظام عادلانه ای برای همه بشریت وجود داشته باشد، جایی که عدالت در همه زمینه های زندگی وجود داشته باشد و مظلومان بتوانند عدالت را به دست یابند و جلوی ظلم و بربریت ظالمین گرفته شود.

علامه گفت: امروز سالروز تولد شخصیتی است که پیام وحدت را آورد و این پیام روشن پیامبر اکرم(ص) است که نباید اجازه داد کافران بر شما مسلمانان غلبه کنند. وی گفت: تمام مکاتب فکری باید دست خود را در دست یکدیگر بگذارند و دشمن خود بخود شکست خواهد خورد.

مفتی گلزار نعیمی، رهبر جماعت اهل حرم، گفت: تلاش های سازمان دهندگان برای هماهنگی بین مذاهب اسلامی قابل ستایش است. وی گفت: این وظیفه علما است که آموزهای پیامبر اکرم (ص) را در جامعه ترویج دهند تا فضای وحدت حفظ شود و تکفیریت شکست بخورد.

در این کنفرانس تعداد زیادی از علمای مذاهب اسلامی مختلف شرکت کردند و طی سخنانی بر وحدت و همبستگی مذاهب اسلامی تاکید کردند.

کد خبر 11090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =