عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفت: بزرگترین دلیل بر محبت پیامبر اکرم (ص)، پیروی از سیره پیامبر اکرم (ص) است.

براساس این گزارش، نشست بررسی مرکز "رحمت للعالمین (ص)" به ریاست عمران خان، نخست وزیر پاکستان برگزار شد، وزرای فدرال از جمله، پیر نورالحق قادری، شفقت محمود، پروفسور دکتر اعجاز اکرم، دکتر خالد مسعود و شهزاد نواز در آن نشست شرکت کردند، همچنین دکتر عطا الرحمان از طریق لینک ویدیویی در این جلسه شرکت کرد.

در این نشست گزارش توجیهی به عمران خان، نخست وزیر پاکستان در خصوص پیشرفت تشکیل این مرکز که هفته آینده طرح جامع رسانه ای این مرکز تقدیم می شود اطلاع رسانی شد.

در نشست مذکور همچنین اطلاع رسانی شد که سفارتخانه ها برای افزایش آگاهی در مورد سیره پیامبر اکرم (ص) در سطح بین المللی و جلوگیری از اسلام هراسی در دستور کار قرار خواهند گرفت، برنامه درسی دانشگاه ها و مدارس نیز شامل آموزش اخلاقی در پرتو سیره طیبه پیامبر اکرم (ص) خواهد بود، همچنین تحقیقات و ابتکارات برای ارتقاء همسویی اسلام و علوم جدید نیز از اهداف این مرکز است.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان دستور داد تا تمامی اقدامات مربوط به این مرکز در اسرع وقت اجرا شود.

نخست وزیر پاکستان دولت پیامبر اکرم (ص) در مدینه را الگوی عملی اصولگرایی و اخلاق دانست و گفت: منشور دولت پیامبر اکرم (ص) در مدینه مدافع حقوق بشر، جامعه اسلامی مبتکرترین جامعه زمان خود بود، همچنین صوفیان اسلام نیز در پرتو سیره پیامبر اکرم (ص) آموزش دین اسلام را به زبان محلی ارائه کردند.

وی برای تبدیل مراسم دینی به وسیله ای برای شخصیت سازی تاکید کرد و گفت: تحقیق و تأمل در دانشگاه ها می تواند جنبه های مهم سیره پیامبر اکرم (ص) را برجسته کند.

عمران خان گفت: هر شهروند پاکستانی عاشق پیامبراکرم (ص) است و بزرگترین دلیل بر محبت پیامبر اکرم(ص)، پیروی از سیره پیامبراکرم (ص) است.

کد خبر 11123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =