صدور گواهی حصر وراثت که قبلاً سال ها طول می کشید، اکنون تنها ظرف چند روز قابل دریافت است.

دکتر فروغ نسیم، حقوق دان معروف و وزیر دادگستری ضمن ریاست جلسه ای با شرکت ملیکا علی بخاری، وکیل و معاون پارلمانی دادگستری، وزیر دادگستری پنجاب، مقامات ارشد دادگستری بلوچستان، خیبر پختونخوا و سایر مقامات مربوطه، در اجرای قوانین جزایی و قانون مدنی و تطبیق قوانین در تمام ایالت ها گفت: صدور گواهی حصر وراثت که قبلاً سال ها طول می کشید، اکنون تنها ظرف چند روز قابل دریافت است. فروغ نسیم گفت: ما باید جامعه خود را به سوی پیشرفت پیش ببریم، جایی که هیچ کس نتواند حق کسی را غصب کند. قانونگذاری در زمینه حقوق کامل زنان ادامه خواهد داشت تا این که هیچ کس جرات غصب حقوق زنان را نداشته باشد لذا باید اطمینان حاصل کنید که همه ایالت ها این روند را اجرا  کنند.

وی در جلسه ای جداگانه که با نماینده ایالت بلوچستان برگزار شد، وضعیت اجرای قانون ارث زنان را جویا شده و از مقامات ایالتی خواست تا گزارش مفصلی را از صدور گواهی ارث زنان ارائه دهند.

 توضیح:

بنا به اخبار و گزارش های قبلی، برخی از زنان پاکستان در گذشته در اکثر مناطق کشور از حقوق کامل خود برخوردار نبودند. همچنین اخد گواهی وراثت نیز مستلزم طی روند بسیار طولانی و سخت بود و مشکلات قضائی نیز در بر داشت.

کد خبر 11151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =