دکتر اعجاز اکرم به عنوان رئیس مرکز ملی "رحمت للعالمین (ص)" منصوب شد. انتصاب وی برای سه سال است. این انتصاب بر اساس دستور تشکیل مرکز رحمت اللعالمین انجام شده است.

لازم به ذکر است عمران خان نخست وزیر، دوازدهم ربیع الاول ضمن اعلام تاسیس مرکز "رحمت للعالمین" جهت تصمیم گیری برای نحوه آموزش سیره النبی(ص) به کودکان و بزرگسالان گفته بود، این مرکز الگوی منحصر به فردی خواهد بود. دکتر عارف علوی، رئیس جمهور، فرمان تأسیس "مرکز رحمت للعالمین(ص)" را صادر کرده بود.

 معرفی مختصری از اعجاز اکرم:

دکتر اعجاز اکرم دارای مدرک دکتری در رشته سیاست جهانی، دارای خدمات بسیار ارزشمند در عرصه سیاست و مذهب در نهادهای ملی و بین المللی می باشد. نامبرده فعالیت حرفه ای خود را در سال ۱۹۹۷ میلادی به عنوان دستیار سردبیر مجله ۱۵روزه مسلمانان آمریکایی چاپ واشنگتن آغاز کرد، سپس در سال ۲۰۰۳ میلادی به عنوان استاد علی البدل (Adjusting Professor) در دانشکده "فرانکلین و مارشال" ایالات متحده آمریکا شروع به کار کرد و تاکنون استاد موسسات آموزشی مختلف در ایالات متحده، سوئیس، قاهره و چین بوده است. عمده ترین موضوعات درسی ایشان دین و سیاست است. وی در حال حاضر به عنوان دانشیار (Associate Professor) در گروه علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علوم مدیریت لاهور مشغول به کار است. وی همچنین استاد (Professor) سیاست جهانی در دانشگاه سیاست و حقوق "چانگ کینگ" چین است. دکتر اعجاز اکرم در سال ۱۹۹۵ میلادی موفق به دریافت جایزه بهترین عملکرد تحصیلی در رشته معارف اسلامی نیز شده است.

 

کد خبر 11160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =