شاه محمود قریشی، سجاده نشین حضرت بهاءالدین زکریا و حضرت شاه رکن الدین عالم مولتانی و وزیر امور خارجه پاکستان گفت: برخی نیروها می خواهند با ایجاد هرج و مرج و بی ثباتی در پاکستان، آرامش کشور را برهم بزنند، این نیروها با برنامه ژئواستراتژیک خود می خواهند در پاکستان فلاکت اقتصادی ایجاد کنند.

وی گفت: من بر اساس موقعیتی که دارم می گویم، بسیاری از نیروها نمی خواهند در پاکستان رفاه را ببینند.

وی افزود: ما باید جلوی چنین نیروهایی را بگیریم، ملت باید در مقابل چنین نیروها متحد شود.

قریشی گفت: روند رو به رشد اسلام هراسی برای جامعه خطرناک و مسموم است. در زمان حاضر نیاز شدیدی به اتحاد و همبستگی وجود دارد. موقعیت ژئواستراتژیک پاکستان در منطقه بسیار مهم است. بسیاری از نیروهای ضد اسلامی، مسلمانان غیرمسلح را در کشمیر و فلسطین سرکوب می کنند. همسایه ما افغانستان هم در آشوب است. اکنون وقت امتحان ما در افغانستان، کشور همسایه است، صلح در افغانستان خواست و اولویت ماست.

وی این اظهارات را روز گذشته در جشن ۷۰۸ مین سالروز تولد حضرت شاه رکن الدین عالم سهروردی بیان کرد.

وی همچنین افزود: ما سیاست اعطاء ویزا برای زائران هندی را تسهیل کرده ایم، اما هند مدتی است که اعطاء ویزا را برای زائران پاکستانی ممنوع کرده است.

شاه محمود گفت: به دلیل سیاست های دولت هند هزاران زائر از راجستان هند این بار مانند سال های گذشته نتوانستند در جشن سالروز صوفی بزرگ شبه قاره شرکت کنند لذا مراسم جشن سالروز حضرت شاه رکن عالم را در شهرهای مختلف هندوستان برپا کردند. خداوند این سعی و عمل آن ها را قبول کند.

وی با بیان اینکه ترویج و نشر معارف و تبلیغ دین در آموزه های حضرت شاه رکن عالم اهمیت اساسی داشته است، گفت: برای داشتن یک زندگی موفق، باید از آموزه های صوفی ها پیروی کرد.

وی با بیان اینکه در گذشته شخصیت های برجسته و حاکمان در حوزه های مربوطه به زیارت این صوفی ها می پرداختند، گفت: برکات این صوفی ها دیروز نیز ادامه داشت و تا روز قیامت نیز ادامه خواهد داشت.

در این مراسم بسیاری از علمای اهل سنت (بریلوی) نیز حضور داشته و سخنرانی کردند.

کد خبر 11168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =