نخست وزیر کانادا با تاکید بر ضرورت پایان دادن به اسلام هراسی آن را غیرقابل قبول دانسته و گفت: اسلام هراسی قابل قبول نبوده و بایستی به طور کامل متوقف گردد، ما باید به این نفرت پایان دهیم و جوامع خود را برای مسلمانان کانادایی ایمن تر نماییم. و برای تحقق این امر قصد داریم یک نماینده ویژه برای مبارزه با اسلام هراسی منصوب نماییم.

اوتاوا: جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا با تاکید بر ضرورت پایان دادن به اسلام هراسی آن را غیرقابل قبول دانسته و گفت: اسلام هراسی قابل قبول نبوده و بایستی به طور کامل متوقف گردد، ما باید به این نفرت پایان دهیم و جوامع خود را برای مسلمانان کانادایی ایمن تر نماییم. و برای تحقق این امر قصد داریم یک نماینده ویژه برای مبارزه با اسلام هراسی منصوب نماییم.

نخست وزیر کانادا گفت: احمد حسین، وزیر مسکن به دولت فدرال برای تعیین یک نماینده ویژه برای مبارزه با اسلام هراسی تاکید نموده و گفته است این انتصاب بخشی از استراتژی جدید دولت کانادا علیه نژادپرستی خواهد بود.

نخست‌وزیر کانادا همچنین سخنان ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه درتاریخ ۲۵ دسامبر در کنفرانس خبری سالانه مبنی بر"توهین به حضرت محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) به عنوان بیان آزادی به حساب نیامده

بلکه نقض آزادی دینی و توهین به احساسات مقدس مردم مسلمان بوده و این اقدامات سبب انتقام جویی افراطی خواهد شد" را تایید نمود.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان با استقبال از این تصمیم درصفحه توئیتر خود نوشت: "من از محکوم نمودن صریح اسلام هراسی توسط جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و ارایه طرح وی برای تعیین نماینده ویژه برای مقابله با ابراز نفرت معاصر استقبال می نمایم. اقدام به موقع وی با آنچه مدت ها مورد بحث بنده بوده، قابل تقدیر می باشد. بیایید با هم به این تهدید پایان دهیم".

https://epaper.dailyaeen.com.pk/uploads/attachments/۱۶۴۳۵۷۶۴۹۳_۲۳.gif

توضیح:

نخست وزیر کانادا همچنین بیانیه ای درخصوص موضوع مذکور به اشتراک گذاشته است که بر اساس این بیانیه سال گذشته دولت کانادا اعلام کرده بود، قصد دارد تاریخ ۲۹ ژانویه را به عنوان روز ملی یادبود حمله به مسجد شهر کبک و اقدام علیه اسلام هراسی اعلام نماید. اسلام هراسی یک واقعیت ملموس و روزمره برای جوامع مسلمان در سراسر کانادا و سراسر جهان بوده و همانطور که به همه ی قربانیان احترام می گذاریم، بایستی به خاطر داشته باشیم برای ساختن یک کشور فراگیر، به مسئولیت مبارزه با تبعیض ادامه دهیم.

در این بیانیه آمده است، مقابله با اسلام هراسی بخش مهمی از این استراتژی و یک رویکرد دولت برای مقابله با نژادپرستی سیستماتیک با دانش و تخصص اختصاصی از طریق دبیرخانه فدرالِ ضدنژادپرستی و همچنین سرمایه گذاری برای توانمندسازی جوامع، برای مبارزه با اشکال مختلف نژادپرستی ازجمله اسلام هراسی و ارتقای سواد دیجیتال و مدنی می باشد.

براساس این بیانیه جزئیات نقش و مأموریت نماینده ویژه درتاریخ بعدی تایید خواهد شد.

گفتنی است، انتصاب نماینده ویژه یکی از توصیه های اجلاس ملی مجازی درباره اسلام هراسی درسال۲۰۲۱ میلادی بوده که بخشی از استراتژی ضد نژادپرستی کانادا برای مقابله با اسلام هراسی درهمه اشکال آن می باشد.

شایان ذکر است، هنگام نماز عصر روز ۸ دی ۱۳۹۶، یک جوان ۲۷ ساله در مسجدی با شلیک گلوله ۶ نفر را کشته و پنج نفر دیگر را به شدت مجروح نموده بود.  نخست‌وزیر کانادا این تیراندازی‌  را یک حمله تروریستی خوانده بود و بحث‌هایی در خصوص نحوه برخورد با مهاجران جدید را برانگیخته بود.

کد خبر 11225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =