در چارچوب بخشی از یک پروژه مشترک بین المللی برنامه "تفلیس - پایتخت جهانی کتاب" و خانه نویسندگان، نویسنده "سوفی مرسرون" ازاز نانت (فرانسه) از تفلیس بازدید می کند.

در چارچوب بخشی از یک پروژه مشترک بین المللی برنامه "تفلیس - پایتخت جهانی کتاب" و خانه نویسندگان،  نویسنده  "سوفی مرسرون" ازاز نانت (فرانسه) از تفلیس بازدید می کند. سوفی مرسرون سال ها بازیگر تئاتر در پاریس و نانت بوده است و در سال های ۲۰۰۶-۲۰۰۹ فضای خلاق ادبی L'Ogre à Plumes را تأسیس و ریاست کرده است. وی نمایشنامه هایی برای تئاتر می نویسد. اولین اثر او، "آوریل" برنده بسیاری از جوایز ادبی مهم کودکان شد.در طول سفر و اقامت وی در گرجستان، جلسات و رویدادهای متعددی در نظر گرفته شده است. یک وبیناری  توسط موسسه فرانسوی سازماندهی شده است. در عین حال، نویسنده بخش بزرگی از اقامت خود در تفلیس را به کار بر روی آثار جدید خود اختصاص خواهد داد.

در پاسخ و در قالب این برنامه تبادلی، نویسنده گرجی "ایرما تاولیدزه" به شهر نانت که با تفلیس خواهرخوانده شده است، در ماه آوریل سفر می کند و یک ماه در شهر نانت زندگی و کار می کند.

https://imedinews.ge/ge/kultura/۲۳۵۳۷۰/tbilisi--tsignis-msoplio-dedaqalaqisa-da-mtseralta-sakhlis-saertashoriso-sarezidentsio-programis-parglebshi-tbiliss-nanteli-mtserali-etsvia

کد خبر 11385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =