زنان به دنبال راه‌های جدیدی برای تأثیرگذاری بر ادیان تحت رهبری مردان

خلاصه ای از وبینار برگزار شده توسط سه خبرگزاری آسوشیتدپرس، ریلیجن نیوز سرویسو کانورسیشن با دانشگاهیان، روزنامه نگاران و رهبران مذهبی آفریقای جنوبی با موضوع " زنان به دنبال راه‌های جدیدی برای تأثیرگذاری بر ادیان تحت رهبری مردان "

در برخی از ادیان، زنان از خدمت به عنوان روحانیت منع شده یا از بر عهده گرفتن نقش های رهبری محروم هستند. با این وجود، زنان در این مذاهب تحت رهبری مردان نقش‌های مؤثری را بر عهده گرفته‌اند. این زنان چگونه مسیرهای جدیدی را در این مذاهب سنتی مردسالار ایجاد می کنند؟

در ۹ دسامبر ۲۰۲۱، سه خبرگزاری آسوشیتدپرس[۱] ، ریلیجن نیوز سرویس[۲] و کانورسیشن[۳] وبیناری با دانشگاهیان، روزنامه نگاران و رهبران مذهبی برای بحث در مورد آینده زنان در رهبری مذهبی، برگزار کردند.

شرکت کنندگان در این وبینار اینگرید ماتسون[۴] ، رئیس مطالعات اسلامی دانشگاه هورون[۵] در دانشگاه وسترن[۶] ، امیلی تاونز[۷] ، رئیس و استاد برجسته اخلاق و جامعه زنان در مدرسه الهیات واندربیلت[۸] ، کارولین وو[۹] ، پژوهشگر برجسته توسعه جهانی در دانشگاه پردو[۱۰] ، و جو لیانگ[۱۱] ، استادیار مدعو دین در دانشگاه دنیسون[۱۲] بودند. رکسان استون[۱۳] ، سردبیر ریلیجن نیوز سرویس، به عنوان میزبان وبینار عمل کرد.

در ادامه، به چند نکته مهم از بحث اشاره می کنیم. لطفا توجه داشته باشید که پاسخ ها برای اختصار و وضوح بیشتر ویرایش شده اند.

برخی از رهبران مذهبی زن که با آنها صحبت کرده‌ام، در مورد این صحبت می‌کنند که چگونه رهبری نه تنها در موقعیت‌های عنوان شده، بلکه در نفوذ است. تعریف شما از رهبری چیست؟ در مذاهب تحت رهبری مردان که به آنها توجه می کنید، آیا زنانی را می یابید که نقش های رهبری غیرسنتی و غیررسمی را بر عهده بگیرند؟

کارولین وو: من فکر می‌کنم رهبری توانایی داشتن چشم‌اندازی که واقعاً باعث پیشرفت آن سازمان می شود و به آن سازمان خدمت می‌کند، و همچنین، ظرفیت تبدیل آن چشم‌انداز به عمل است. من فکر می کنم نفوذ بسیار مهم است. من فکر می‌کنم تأثیر غیررسمی برای زنان از آنجا ناشی می‌شود که شاید آنها زمان زیادی صرف کارهای خود کرده و دارای تخصص، روابط خوبی با مردم و اعتبار هستند. اینها منابع غیررسمی نفوذ هستند، اما منصفانه نیست. زنان نباید تنها با قدرتی غیررسمی عمل کنند - نه به این دلیل که مفید نیست، بلکه به این دلیل که آنها سزاوار به رسمیت شناختن رسمی موقعیت خود هستند. موقعیت های رسمی به شما امکان رای می دهد. لازم نیست آن را با دیگری زمزمه کنید.

جو لیانگ: طرز تفکر بودایی در مورد رهبری بیشتر به هویت یا نقش یک معلم یا الگو می پردازد. همه افراد پتانسیل روشنفکر شدن را دارند، درست مانند بودا. در آیین بودا، جایگاه رهبری، حداقل به لحاظ نظری، در دسترس همه قرار دارد. از نظر تاریخی، چنین نبوده است. اما از طریق آموزش و انتصاب، ما شاهد الگوهای بیشتری هستیم که در وجود زنان وجود دارند. زنان بیشتری به این فکر افتاده اند که "شاید من هم بتوانم این کار را انجام دهم. "

آیا زنانی که نقش‌های غیررسمی یا غیر روحانی- مثلاً در نشریات، رسانه‌های اجتماعی یا دانشگاهی- بر عهده دارند، می‌توانند این نفوذ غیررسمی را در درازمدت حفظ کنند؟

امیلی تاونز: من فکر می کنم توانایی ما برای رهبری و نفوذ [در هر شرایطی] ضعیف خواهد بود. تأثیر همیشه به این مسئله بستگی دارد که آیا مردم به شما گوش می دهند یا نه. فکر می‌کنم اگر در محیط محافظه‌کارانه‌تری قرار داشته باشید که سلسله مراتبی از نقش‌ها دارد که در آن فکر به چالش کشیدن جزئی از زندگی روزمره نیست، این مسئله سخت‌تر می‌شود.

اینگرید ماتسون: من خودسانسوری زیادی می بینم. وقتی با رهبران مذهبی زن در مورد مسائلی صحبت می‌کنم که بر زنان تأثیر می‌گذارد، اکثر آنها با احتیاط زیادی صحبت می کنند. آنها احساس می کنند که اقتدارشان بسیار موقتی است و تنها کافی است که چند مرد آنها را فمینیست رادیکال خطاب کنند تا نفوذ خود را از دست بدهند. زنانی که آماده بیرون آمدن هستند، منابع حمایتی دیگری دارند. آنها در دانشگاه ها یا تشکل های زنان هستند که حتی اگر به این شکل اخراج شوند، باز هم مبنایی برای حمایت دارند.

وقتی در مورد مسائلی که زنان در مذاهب اصلی تحت رهبری مردان با آن مواجه هستند صحبت می کنیم، تقریباً این فرض وجود دارد که تغییر اجتناب ناپذیر است، و اینکه نسل های جوان تر زیر بار آن نمی روند. و اینکه اگر زنان در برخی از این آیین ها پست‌های رهبری بالاتری نگیرند، این آیین ها زنده نمی‌مانند. نظر شما در این مورد چیست و فکر می‌کنید ما به کجا می‌رویم؟

کارولین وو: تغییرات اجتناب ناپذیر هستند، اما جهت و منابع آن تغییرات همگن نیستند. شما جوانانی دارید که از کلیسا دور شده و ناراضی می شوند. از طرفی زنانی را هم می بینم که برای بانوان ورزشکار وزارتخانه راه اندازی کرده اند. در کلیسای کاتولیک، زنان خدماتی را راه‌اندازی کرده‌اند تا چرخه‌های قاعدگی خود را بفهمند و قابلیت های بدن زنانه خود را درک کنند.

امیلی تاونز: تغییر در حال رخ دادن است، اما من همیشه به ساختارهای تغییر نگاه می کنم. ممکن است تعداد زنان طالب علم بیشتر از مردان باشد، اما اگر ساختار اساسی کلیسا ثابت بماند، نقش ها ساختار را تداوم می بخشد. من دوست دارم بیشتر در مورد تحول فکر کنم. من فکر می کنم تحول بیشتر ما را به جلو سوق می دهد.

برای شنیدن پاسخ‌های دقیق‌تر به این سؤالات و شنیدن گفتگوی اعضای شرکت کننده درباره کلیشه‌هایی که رهبران زن با آن روبرو هستند، آینده رهبری زنان در کلیسای کاتولیک، تأثیر همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ بر رهبران زن مسلمان و موارد دیگر، فیلم کامل این وبینار را تماشا کنید.

منبع :

https://www.news۲۴.com/w۲۴/selfcare/wellness/mind/women-are-finding-new-ways-to-influence-male-led-faiths-۲۰۲۲۰۱۱۳


[۱] Associated Press

[۲] Religion News Service

[۳] Conversation

[۴] Ingrid Mattson

[۵] [۵] Huron University

[۶] Western University

[۷] Emilie M. Townes

[۸] Vanderbilt Divinity School

[۹] Carolyn Woo

[۱۰] Purdue University

[۱۱] Jue Liang

[۱۲] Denison University

[۱۳] Roxanne Stone

کد خبر 11443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =