برنده مسابقه جهانی عکاسی سونی در سال ۲۰۲۲ از آفریقای جنوبی

مسابقه ملی ابتکاری است که توسط سازمان جهانی عکاسی و شرکت سونی برای حمایت از جوامع محلی عکاسی در سراسر جهان با حضور شرکت کنندگان از ۶۱ کشور در سال جاری راه اندازی شده است

مسابقه ملی[۱] ابتکاری است که توسط سازمان جهانی عکاسی و شرکت سونی[۲] برای حمایت از جوامع محلی عکاسی در سراسر جهان با حضور شرکت کنندگان از ۶۱ کشور در سال جاری راه اندازی شده است. بیش از ۳۴۰,۰۰۰ تصویر از ۲۱۱ منطقه به مسابقه عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۲ ارسال شد و بیش از ۱۷۰,۰۰۰ عکس در رقابت آزاد شرکت کردند که از میان آن برنده جوایز ملی انتخاب شد.

بونگانی تشابالالا[۳] به طور ناشناس توسط داوران برای عکس خود "Montsho"، که در بخش پرتره رقابت آزاد شرکت داده شده بود، انتخاب شد.

Montsho، به معنای سیاه، کلمه ای است که در آفریقای جنوبی برای تمسخر یک فرد تیره پوست استفاده می شود. این عکس تاثیرات عاطفی آزار و اذیت، افسردگی و اعتماد به نفس پایین در دوران کودکی را نشان می دهد.

Montsho گفتگوهایی را در مورد بازنمایی بدن و زندگی سیاهان باز می کند و این ایده را که سیاهی متناجس است، به چالش می کشد. تشابالالا می گوید این عکس در مورد تخریب و حفظ است. این تصویر در مورد آن چیزی است که مردم پس از آسیب دیدگی انتخاب می کنند.

تشابالالا عکاسی خودآموخته ساکن در استان فری استیت[۴] است که سبک معاصر او داستان های مردم آفریقا را روایت می کند. نیاز به ایجاد تصویری متنوع تر او را برانگیخته و از داستان ها و چهره های سوژه هایش الهام می گیرد.

تشابالالا در مورد برنده شدن خود گفت: "از اینکه به عنوان برنده ملی مسابقه عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۲ انتخاب شدم، سپاسگزارم. این فرصتی عالی برای من و اثرم است تا در سطح جهانی در معرض دید عموم قرار بگیریم. "

به عنوان برنده مسابقه ملی آفریقای جنوبی، تشابالالا تجهیزات تصویربرداری دیجیتال سونی را دریافت کرد و اثر او در نمایشگاه و کتاب مسابقات عکاسی جهانی سونی گنجانده شد.

برندگان مسابقات دانشجویی، جوانان، آزاد و حرفه ای مسابقات عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۲ در ۱۲ آوریل ۲۰۲۲ اعلام خواهند شد و آثار آنها به عنوان بخشی از نمایشگاه در سامرست هاوس[۵] لندن (۱۳ آوریل تا ۲ مه ۲۰۲۲) به نمایش گذاشته خواهند شد.

منبع:

https://www.bizcommunity.com/Article/۱۹۶/۴۸۴/۲۲۴۸۹۱.html

 

[۱] National Awards

[۲] Sony

[۳] Bongani Tshabalala

[۴] Free State

[۵] Somerset House

کد خبر 11446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =