مفتی منیب الرحمان، رئیس سابق کمیته مرکزی رویت استهلال پاکستان و عالم برجسته پاکستان گفت: شخصیت حضرت ابوبکر صدیق چراغ راه امت است و اهل سنت پاکستان از قانون مغایر با قرآن و سنت هرگز تبعیت نمی کنند.

مفتی منیب الرحمان، رئیس سابق کمیته مرکزی رویت استهلال پاکستان و عالم برجسته پاکستان گفت: شخصیت حضرت ابوبکر صدیق چراغ راه امت است و اهل سنت پاکستان از قانون مغایر با قرآن و سنت هرگز تبعیت نمی کنند. وی طی سخنانی در "کنفرانس شأن حضرت ابوبکر" گفت: خلافت حضرت ابوبکر فصلی درخشان از تاریخ اسلام است، همچنین سیره وی مظهر نور و هدایت امت است. در یک آیه از قرآن کریم هفت بار نام حضرت ابوبکر صدیق آمده است. پیامبر اکرم (ص) در سفر هجرت به صدیق اکبر اظهار اطمینان کرد. حضرت ابوبکر همیشه همراه پیامبراکرم (ص) بوده است. وی با بیان اینکه همه مناصب دنیوی موقت هستند و بالاتر از آن مناصب، منصب و شخصیت پیامبر اکرم (ص) است، گفت: هر تصمیمی بر خلاف قرآن و سنت را به چالش می کشیم.

(روزنامه پاکستان  مورخ ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۰)

توضیح: مفتی منیب الرحمان، عالم برجسته اهل سنت بریلوی است، اما از چند سال اخیر نظرات وی با گروه های اهل سنت تندرو از جمله سپاه صحابه موافق و همراه شده است. وی همچنین یکبار در خصوص یزید اظهارات عجیبی کرد و گفت: من تقصیر وی در کربلا را در جایی نخوانده ام که این اظهارات وی بسیار مورد انتقاد قرار گرفت. همچنین سال گذشته وی به همراه گروه های تندرو از جمله سپاه صحابه کنفرانسی را در شهر کراچی و اسلام آباد برگزار کرد. وی از حامیان نهضت لبیک پاکستان است و در لغو ممنوعیت نهضت لبیک و آزادی علامه سعد رضوی، رئیس نهضت لبیک نیز نقش مهمی را ایفا کرد.

کد خبر 11540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =