اصلاح سند ازدواج در ایالت پنجاب با اضافه شدن بند سوگند به خاتمیت پیامبر اکرم(ص)

کابینه دولت محلی ایالت پنجاب با اضافه کردن بندی، قانون ضرورت سوگند بر خاتمیت پیامبر (ص) از سوی عروس و داماد در هنگام جاری شدن خطبه عقد را تصویب کرد.

روزنامه جنگ ۲ مارس 

کابینه دولت محلی ایالت پنجاب با اضافه کردن بندی، قانون ضرورت سوگند بر خاتمیت پیامبر (ص) از سوی عروس و داماد در هنگام جاری شدن خطبه عقد را تصویب کرد.

در نشست کابینه دولت محلی ایالت پنجاب که به ریاست عثمان بزدار؛ سروزیر این ایالت برگزار شد نحوه جاری شدن صیغه عقد دائم اصلاح شد. با این اصلاحیه مقرر شد بند سوگند خاتمیت در سند ازدواج لحاظ شود و عروس و دامادهای پاکستانی در این ایالت  از این به بعد قبل از جاری شدن صیغه عقد مکلف خواهند بود سوگند خاتمیت را قرائت کنند.

ملاحظه: قبلا درآبان سال جاری شمسی مجلس ایالت پنجاب پاکستان به اتفاق آرا قطعنامه ای مبنی بر گنجاندن سوگند به خاتمیت نبوت پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در سند ازدواج را تصویب کرد و متعاقبا از دولت محلی خواسته شد اقدامات لازم برای قانونی شدن این قطعنامه انجام دهد. پرویز الهی، رئیس مجلس پنجاب با بیان علت تصویب این قطعنامه گفته بود: مواردی پیش آمده که فردی به عنوان مسلمان خواستگاری کرده، اما بعد از ازدواج با دختر مسلمان، مشخص گردیده که آن فرد قادیانی است، بنابراین برای جلوگیری از این مشکل، درج سوگند به خاتمیت حضرت رسول اکرم در سند ازدواج بسیار مهم است، تا نگرانی اولیای دختران مسلمان برطرف شود. در قطعنامه مذکور آمده بود: مجلس پنجاب از دولت محلی این ایالت می ‌خواهد تا برای روشن ساختن تفاوت بین مسلمانان و غیر مسلمانان مانند قادیانی‌ها، احمدی‌ها و غیره، همانند فرم ثبت احوال و فرم گذرنامه، در سند ازدواج نیز سوگندی براساس قوانین موجود در شماره ۸ و ۱۰ قانون مندرج در قانون خانواده مسلمانان داشته باشد.

کد خبر 11681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =