ادامه اعتراض های احزاب مذهبی سنی و شیعه پاکستان به سفر یک هئیت این کشور به فلسطین اشغالی

حزب ایدئولوژیک پاکستان روز دوشنبه در مقابل باشگاه ملی مطبوعات اسلام آباد یک گردهمایی اعتراضی علیه سفر هیئت پاکستانی به اسرائیل برگزار کرد.

حزب ایدئولوژیک پاکستان روز دوشنبه در مقابل باشگاه ملی مطبوعات اسلام آباد یک گردهمایی اعتراضی علیه سفر هیئت پاکستانی به اسرائیل برگزار کرد. آنها با سردادن شعارهایی خواستار لغو تابعیت همه اعضای هیئت شدند. شرکت کنندگان به رسمیت شناختن اسرائیل را انحراف از دیدگاه قائد اعظم خواندند و خواستار برخورد قانونی با مسئولین آن شدند.

از سوی دیگر طاهر اشرفی؛ رئیس شورای علمای پاکستان گفت: کسانی که به اسرائیل رفتند نماینده رسمی پاکستان نبودند. وی گفت: هیچ هیئت پاکستانی از اسرائیل بازدید نکرد. اتباع پاکستانی با وساطت سازمان های غیردولتی آمریکایی به اسرائیل رفتند. علامه اشرفی افزود: اگر این هیئت را نماینده پاکستان بنامیم اغراق کردیم ما صریحا این ادعاها را رد می کنیم. وی گفت: دولت پاکستان در کنار فلسطینی های مظلوم ایستاده است. ما نمی توانیم از موضع کشمیر و فلسطین عقب نشینی کنیم. هیچکس در پاکستان اسرائیل را به رسمیت        نمی شناسد. وزارت خارجه پاکستان نیز بیانیه ای صادر کرد و این بیانیه موضع رسمی کشور است از همه از جمله از عمران خان می خواهم که این موضوع را جنجالی نکند.

دیگر احزاب مذهبی از جمله جماعت اسلامی از احزاب پیشروی سنی و وحدت مسلمین از احزاب پیشروی شیعه نیز هر یک به صورت بیانیه هایی سفر این هئیت پاکستانی به اسرائیل را محکوم کرده از دولت خواستند علیه عوامل آن اقدام کند.

در نشست رهبران شورای همبستگی ملی متشکل از ۳۰ حزب شیعه و سنی با محکومیت سفر یک هئیت پاکستانی به اسرائیل از دولت خواستند علیه عوامل آن اقدام کند.

منبع و تاریخ خبر: روزنامه نوای وقت–۱۱ خرداد

کد خبر 12472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =