بورسیه تحصلی عربستان سعودی برای دانشجویان پاکستانی

عربستان سعودی برای دانشجویان پاکستانی در ۲۵ دانشگاه این کشور بورسیه و کمک هزینه تحصیلی اعلام کرده است. به دانشجویانی که برای این بورسیه انتخاب می شوند سایر تسهیلات نیز ارائه می شود.

عربستان سعودی برای دانشجویان پاکستانی در ۲۵ دانشگاه این کشور بورسیه و کمک هزینه تحصیلی اعلام کرده است. به دانشجویانی که برای این بورسیه انتخاب می شوند سایر تسهیلات نیز ارائه می شود.

بر اساس بیانیه ای که در وب سایت کمیسیون آموزش عالی پاکستان با علامت اختصاریHEC منتشر شده است، دانشجویان سطح دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می توانند از این بورسیه بهره مند شوند.

عربستان سعودی بورسیه هایی را در رشته های علوم سیاسی، حقوق، آموزش، مدیریت، اقتصاد، مهندسی، علوم کامپیوتر، کشاورزی، زبان عربی، مطالعات اسلامی و علوم رسانه اعلام کرده است.

کشور پادشاهی عربستان فرصت های بورسیه تحصیلی را در ۲۵ دانشگاه  برای اتباع پاکستان فراهم می کند،۸ درصد از دانشجویان پاکستانی و کشمیری میتوانند در دانشگاه پرنسس نور بنت عبدالرحمن ویژه بانوان در ریاض ثبت نام کنند و ۸۵ درصد از دانشجویان نیز خواهند توانست در دانشگاه اسلامیه در مدینه ثبت نام کرده و در آن تحصیل کنند.

بر اساس پروسه ثبت نام که در وب سایت کمیسیون آموزش عالی بیان شده است، دانشگاه، درخواست های محول شده  را به وزارت آموزش عربستان ارسال می کند و سپس به دانشجویان واجد شرایط بورسیه تحصیلی ارائه می کند.

در این بیانیه آمده است که سهمیه بورسیه تحصیلی برای دانشجویان مقیم پاکستان ۷۵ درصد و برای دانشجویان پاکستانی مقیم عربستان سعودی ۲۵ درصد است.

شرط دانشجویان متقاضی بورسیه این است که آنها از هیچ موسسه ای اخراج نشده باشند و دارای سابقه کیفری نیز نباشند درغیر این صورت درخواست آنها رد می شود.

در تشریح مزایای این بورسیه آمده است که به دانشجویان دریافت کننده بورسیه سه ماه کمک هزینه و بلیط رفت و برگشت و سایر تسهیلات از جمله معاینات پزشکی رایگان در اختیار آنان قرار می گیرد.

به دانشجویانی که در رشته های علمی بورسیه تحصیلی دریافت می کنند ۹۰۰ ریال سعودی و به دانشجویانی که در سایر رشته ها بورسیه تحصیلی دریافت می کنند ماهانه ۸۵۰ ریال سعودی کمک هزینه اعطا می گردد.

۲۵ دانشگاهی که بورسیه تحصیلی آنها اعلام شده است شامل موارد زیر است:

- دانشگاه جده

- دانشگاه بشاه

- دانشگاه ام القری

- دانشگاه اسلامی

- دانشگاه اسلامی امام محمد بن سعود

- دانشگاه کند سعود

- دانشگاه ملک عبدالعزیز

- دانشگاه حفارالباطن

- دانشگاه ملک فیصل

- دانشگاه ملک خالد

- دانشگاه قاسم

- دانشگاه طیبه

- دانشگاه طائف

- دانشگاه حائل

- دانشگاه جزان

- دانشگاه الجوف

- دانشگاه البها

- داشگاه طائق

- دانشگاه نجران

- دانشگاه ناردن باردر(مرز شمالی)

- دانشگاه شاهزاده استام بن عبدالعزیز

- دانشگاه شقراء

- دانشگاه مجمه

دانشجویان پاکستانی و ساکنان منطقه کشمیر می توانند برای بورسیه تحصیلی اقدام کنند.دانشجویان متقاضی مدرک لیسانس در این برنامه باید بین ۱۷ تا ۲۵ سال سن داشته باشند. همچنین ۳۰ سال برای مدرک کارشناسی ارشد و ۳۵ سال برای دکترا در نظر گرفته شده است.

منبع خبر: روزنامه داون- ۱۴ ژوئن مطابق با ۲۴ خرداد

لینک خبر:

https://www.dawnnews.tv/news/1183518/

کد خبر 12580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =