انتشار جلد پنجم "تاریخ تئاتر جهان" با حمایت وزارت فرهنگ گرجستان

در تاریخ 25 نوامبر، در دانشگاه دولتی تئاتر و سینما گرجستان با حمایت وزارت فرهنگ، کتاب "تاریخ تئاتر جهان، جلد پنجم (1945-2000)" با حضور وزیر فرهنگ، ورزش و امور جوانان گرجستان رونمایی شد.

انتشار جلد پنجم "تاریخ تئاتر جهان" با حمایت وزارت فرهنگ گرجستان

انتشار جلد پنجم "تاریخ تئاتر جهان" با حمایت وزارت فرهنگ گرجستان

در تاریخ 25 نوامبر، در دانشگاه دولتی تئاتر و سینما گرجستان با حمایت وزارت فرهنگ،  کتاب "تاریخ تئاتر جهان، جلد پنجم (1945-2000)" با حضور وزیر فرهنگ، ورزش و امور جوانان گرجستان رونمایی شد. دانشگاه دولتی تئاتر و سینما شوتا روستاولی گرجستان با حمایت وزارت فرهنگ، انتشار "تاریخ تئاتر جهانی" را به زبان گرجی در سال ۲۰۱۸ آغاز کرد. در جلدهای اول، دوم، سوم و چهارم، اطلاعات مهم تاریخی- علمی برای دانشجویان و اساتید جمع آوری شده است. جلد پنجم فرآیندهای در حال وقوع در تئاتر جهانی در نیمه دوم قرن بیستم (1945-2000) را شرح می دهد. با توجه به حجم مطالب، تاریخچه تئاتر کشورهای اروپای غربی و شرقی، آسیایی، کشورهای شرقی و تئاترهای آمریکا از دوران اگزیستانسیالیسم تا ایجاد تئاتر پست مدرن تا حد امکان در کتاب معرفی شده است. هدف کتاب بررسی و معرفی  ویژگی‌های اصلی تئاتر و دراماتورژی این دوره، مراحل توسعه، روندها، الگوها و جریان‌های مهم، آثاری که اشکال اصلی هنر نمایشی و رویدادهای قابل توجه، تولیدات و همچنین فعالیت‌های کارگردانان، نمایشنامه نویسان، صحنه نگاران، بازیگران و پژوهشگران می باشد.

تدوین این کتاب توسط اساتید دانشگاه تئاتر و سینما، دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد و کارشناسان ومتخصصان انجام شده است.لازم به ذکر است که هر پنج جلد کتاب، اولین تلاش برای بررسی پیچیده تاریخ تئاتر جهان به زبان گرجی است.

تاریخ:نوامبر 2022

منبع:فیس بوک وزارت فرهنگ،ورزش و جوانان گرجستان

https://www.facebook.com/MinistryofCultureSportandYouth/

کد خبر 13988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =