راهکار دولت محلی سند برای جلوگیری از تقلب های گسترده در امتحانات و آزمون ها

تقلب های گسترده درحین امتحانات و آزمون های پایان ترم و یا سالانه در مدارس ابتدایی، متوسطه و کالج های سراسر پاکستان به یک معضل و دردسر بزرگ تبدیل شده است به نحوی که دولت محلی سند را بر آن داشت که برگزاری ازمون سراسری و امتحانات را به بخش خصوصی واگذار کند.

دولت محلی ایالت سند تصمیم گرفته است برای جلوگیری از بی نظمی، مسئولیت کنکور و امتحانات میانی در سراسر این ایالت را به موسسات خصوصی واگذار کند.

راشد چانا، سخنگوی سروزیر سند، به روزنامه دان گفت که دولت ایالتی تصمیم گرفته است که نظارت بر امتحانات را در مراکز آموزشی کراچی و سایر بخش های ایالتی برون سپاری کند.

دولت ایالتی این اقدام را برای جلوگیری از بی‌نظمی در حین نظارت انجام داده است که گاهی منجر به پیگرد قانونی در دادگاه و هزینه میلیون‌ها روپیه برای اداره آموزشی می شود. این اقدام همچنین برای برون رفت از دردسرها تعریف شده است.

رشید چانا، سخنگوی سروزیر وزیر سند گفت که سایر مؤسسات معتبر برای برگزاری آزمون ها از جمله IBA در سوکور و NTS در اسلام آباد باید به عنوان  نهادهای ثالث برای شرکت در مناقصه ها دعوت شوند.

وی گفت که دولت محلی سند سالانه 300 میلیون روپیه برای برگزاری امتحانات سراسری هزینه می کند و این در حالیست که شکایات مربوط به بی نظمی ها در جریان برگزاری امتحانات پایان نمی یابد و دردسرهای فراوانی برای دولت محلی بوجود آورده است.

وی گفت: به همین دلیل تصمیم گرفته شد که امور برگزاری آزمون ها به نهادهای خصوصی ثالث سپرده شود.

لازم به ذکر است که تخلفات جدی از آیین نامه به صورت تقلب های گسترده در جلسات امتحانی به یک معضل بزرگ در سیستم آموزشی ایالت سند تبدیل شده است.

وزارت کشور دولت محلی سند بخش 144 را برای رسیدگی به چنین شرایطی در طول امتحانات کارشناسی ارشد در سراسر سند در سال 2021 واگذار کرده بود اما همه این تلاش ها بی نتیجه بوده است.

در بیانیه وزارت کشور ایالت سند آمده است که ورود افراد غیر مرتبط به مراکز امتحانی ممنوع و حمل تلفن همراه در مراکز امتحانی نیز اکیدا ممنوع است.

همچنین در حین برگزاری آزمون، افتتاح فروشگاه های فتوکپی در نزدیکی مراکز امتحانی ممنوع شد.

وزارت کشوردولت محلی سند گفته بود که از نیروهای پلیس نیز علیه متخلفان استفاده شد که این خود باعث به هم خوردن نظم عمومی شد.

شایان ذکر است که هفته گذشته دادگاه عالی ایالت سند به کمیسیون خدمات عمومی سند دستور داده بود که آزمون رقابتی مشترک را ظرف 2 ماه پس از آشکار شدن بی‌نظمی‌ها مجدداً برگزار کند.

http://farhangemelal.icro.ir/d/2023/05/12/0/18793.jpeg?ts=1683877889863

منبع: شن سایت شبکه خبری بول نیوز

https://www.bolnews.com/pakistan/2023/03/sindh-govt-decides-to-outsource-matric-inter-examinations/

کد خبر 15318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =