چهل و چهارمین دوره  جشنواره بین المللی فیلم دوربان

بیش از 3000 فیلم از 137 کشور جهان به چهل و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم دوربان (DIFF[1]) راه یافته‌اند.

بیش از 3000 فیلم از 137 کشور جهان به چهل و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم دوربان (DIFF[1]) راه یافته‌اند.

چهل و چهارمین دوره  جشنواره بین المللی فیلم دوربان

جشنواره بین المللی فیلم دوربان (DIFF) از 20 تا 30 جولای 2023 توسط مرکز هنرهای خلاقانه[2] در دانشگاه کوازولو-ناتال[3] برگزار می‌شود. این جشنواره طولانی‌ترین جشنواره فیلم آفریقای جنوبی است.

این جشنواره با همکاری گروه آوالون[4] و با حمایت کمیسیون فیلم کوازولو-ناتال[5] و بنیاد ملی فیلم و ویدئو[6]، و بسیاری دیگر، به صورت زنده‌ در CineCentre در مجتمع Suncoast برگزار خواهد شد. سایر مکان‌های برگزاری جشنواره نزدیک به تاریخ برگزاری آن اعلام خواهد شد.

تخیلات و صداها

آندریا وگس[7]، مدیر جشنواره، مهارت های خود را به عنوان یک مدیر هنری و فرهنگی که در موقعیت های استراتژیک در سطح ملی و بین المللی فعالیت می‌کند، تقویت کرده است. پس از کار در جشنواره فیلم جوبورگ، جشنواره بین المللی فیلم دریای سرخ[8]، موسسه Realness، رسانه Ucuru، شورای ملی هنر آفریقای جنوبی و بنیاد ملی فیلم و ویدیو آفریقای جنوبی به عنوان هماهنگ کننده پروژه برای فصل های آفریقای جنوبی-بریتانیا - ابتکار بین دولتی برای ترویج هنر و فرهنگ بین این دو ملت - او به جشنواره بین المللی فیلم دوربان بازگشت، جایی که قبلاً نقشی حیاتی در موفقیت جشنواره طی سال‌های 2010 تا 2014 ایفا کرده بود.

وگش می‌گوید: "برنامه جشنواره بین المللی فیلم دوربان 2023 آثار فیلمسازانی را به نمایش می گذارد که تخیل، صدا، خلاقیت و لنزهای خود را در مرکز خلق فیلم هایی قرار می‌دهند که الهام بخش مخاطبان بوده و آنها را به چالش دعوت می‌کند. تیم برنامه نویسی به دنبال روایت نوآورانه‌ای است که داستان نویسان را با مخاطبان پیوند دهد."

تیم برنامه نویسی فیلم های کوتاه شامل ملیسا لاید[9] (ایالات متحده)، بنیانگذار سینمای آلفردا[10]،  گرتا مورتون[11] (استرالیا)، فیلمساز و مورخ، یانیو دونگ[12] (چین)، فیلمساز، هنرمند تجسمی و برنامه ریز جشنواره فیلم  و میچل هارپر[13] (آفریقای جنوبی)، برنامه نویس فرهنگی و تهیه‌کننده هستند.

برنامه نویسان مستند نیز شامل ایگور گاما[14] (آرژانتین/برزیل)، کارگردان و متصدی فیلم، اگار نتانی[15] (نیجریه)، تهیه کننده خط و هماهنگ‌کننده برنامه  و اینادلسو کوسا[16] (موزامبیک)، کارگردان فیلم، تهیه کننده و مدیر فیلمبرداری هستند.

ایندرانیل بانرجی[17] (هند) ، نویسنده و کارگردان، آندریا کالز[18] (برزیل)، تهیه کننده، کارگردان و مجری برنامه، صفا مراد[19] (مصر)، برنامه نویس و توزیع کننده باتجربه جشنواره، و تارا کراجیکوآ[20] (صربستان)، منتقد فیلم، برنامه‌نویس و روزنامه نگار، تیم  برنامه‌نویسی  برای دسته اصلی را تشکیل می‌دهند.

جشنواره بین المللی فیلم دوربان همچنین شامل دومین دوره جشنواره فیلم دانشجویی Isiphethu است که توسط ساخیل گومدو[21] اداره می شود. او از سوی یک تیم برنامه‌نویسی متشکل از مادودا نکاییانا[22] (آفریقای جنوبی)، نویسنده و کارگردان، آشوک ویش[23] (هند)، تهیه‌کننده و تدوینگر فرهنگی  و ایبی ندا[24] (گامبیا/فرانسه)، مدیر جشنواره و برنامه نویس، پشتیبانی می‌شود. گومدو همچنین مربی آفیوکولو مویو[25] و دومتاندانزو نیاتی[26]، مدیران هنرهای نوظهور خواهد بود که دوره کارآموزی آنها با کمک مالی وزارت ورزش، هنر و فرهنگ که توسط شورای ملی هنر اداره می شود، گذرانده می‌شود.

منبع:

https://www.bizcommunity.com/Article/196/97/236655.html#

 

[1] Durban International Film Festival

[2] Centre for Creative Arts

[3] University of Kwazulu-Natal

[4] Avalon Group

[5] KwaZulu-Natal Film Commission

[6] National Film & Video Foundation

[7] Andrea Voges

[8] Red Sea International Film Festival

[9] Melissa Lyde

[10] Alfreda's Cinema

[11] Greta Morton

[12] Yanyu Dong

[13] Mitchell Harper

[14] Ygor Gama

[15] Egar Ntanyi

[16] Inadelso Cossa

[17] Indranil Banerjee

[18] Andrea Cals

[19] Safa Morad

[20] Tara Karajicoa

[21] Sakhile Gumede

[22] Madoda Ncayiyana

[23] Ashok Vish

[24] Ibee Ndaw

[25] Aphiwokule Moyo

[26] Nomthandanzo Nyathi

کد خبر 15664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =