فراخوان «دوحه فیلم» برای حمایت مالی از فیلم‌سازان

مؤسسه دوحه فیلم از آغاز ثبت درخواست برای اخذ کمک هزینه های پاییز 2023 تا نیمه شب چهارشنبه 12 جولای برای ساخت فیلم، سریال و مجموعه های اینترنتی خبر داد.

هدف از این برنامه‌ی کمک مالی، کشف استعدادهای جدید سینمایی و داستانی است که سطحی جهانی داشته و چارچوبی متمایز از قالب سینمایی داشته باشند.

این کمک هزینه از کارگردانان قطری و غیرقطری که بر روی پروژه های اول یا دوم خود کار می کنند و کارگردانان باتجربه در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و نیز دیگر کشورها، اعم از فیلم کوتاه یا بلند، حمایت مالی ارائه می دهد.

این برنامه همچنین برای گسترش مجموعه های تخیلی و مستند تلویزیونی خلاق، به فیلمنامه نویسان/تهیه کنندگان مستقل در جهان عرب به منظور توسعه محتوای سریالی که بتوانند در بازارهای جهانی عرضه شود کمک مالی خواهد کرد.

حمایت از آثار قطری

مدیران این موسسه با ارائه کمک های مالی و غیرمالی به دنبال آن هستند تا در درجه نخست از ارتقا و توانمندسازی استعدادهای برجسته قطری است که می توانند به ارتقای صنعت فیلم در این کشور کمک کنند حمایت نمایند.

آثار خاورمیانه و شمال آفریقا

این برنامه همچنین به کارگردانان خاورمیانه و شمال آفریقا نیز که اولین یا دومین تجربه خود را در زمینه فیلم بلند دارند کمک هزینه های «تولید» و «پسا تولید» ارائه می دهد . همچنین کمک های مالی نیز برای تامین مالی فیلم های کوتاه فقط «در مرحله تولید»  ارائه می دهد.

کارگردانان منطقه می توانند برای دریافت کمک هزینه برای فیلم های بلند درخواست دهند. این بودجه در اختیار فیلمنامه نویسان/تهیه کنندگان مستقل در خاورمیانه و شمال آفریقا برای توسعه مجموعه های تلویزیونی خلاقانه یا سریال های مستند قرار خواهد گرفت.

دیگر کشورها

از دیگر کشورهای دینا نیز می توانند از این برنامه کمک مالی فقط برای مرحله «پس از تولید» بهره مند شود. بر این اساس برای پروژه های داستانی بلند، کارگردانانی که اولین یا دومین تجربه خود را سپری می کنند می توانند درخواست دهند.

اطلاعات بیشتر در این باره در لینک ذیل در تارنمای دوحه فیلم قابل دریافت است.

https://www.dohafilminstitute.com/financing/grants/guidelines          

کد خبر 16241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =