نشست خبری مشترک موزه ها  و کتابخانه های چین 2023

نشست خبری سالانه موزه های چین و کتابخانه های چین در روز 17 آگوست 2023 در پکن برگزار شد. این نشست به همت وزارت فرهنگ و گردشگری چین و انجمن موزه های چین و انجمن کتابخانه های چین تشکیل شد. در این نشست، موضوع سالانه موزه های چین و کتابخانه های چین 2023، "موزه ها و کتابخانه ها: فضاهای عمومی برای یادگیری و مشارکت" اعلام شد. در این نشست همچنین برنامه های سالانه موزه های چین و کتابخانه های چین 2023 اعلام شد. این برنامه ها شامل نمایشگاه ها، برنامه های آموزشی، و رویدادهای فرهنگی است.

نشست خبری مشترک موزه ها  و کتابخانه های چین 2023

نشست خبری سالانه موزه های چین و کتابخانه های چین در روز 17 آگوست 2023 در پکن برگزار شد. این نشست به همت وزارت فرهنگ و گردشگری چین و انجمن موزه های چین و انجمن کتابخانه های چین تشکیل شد.

در این نشست، موضوع سالانه موزه های چین و کتابخانه های چین 2023، "موزه ها و کتابخانه ها: فضاهای عمومی برای یادگیری و مشارکت" اعلام شد. در این نشست همچنین برنامه های سالانه موزه های چین و کتابخانه های چین 2023 اعلام شد. این برنامه ها شامل نمایشگاه ها، برنامه های آموزشی، و رویدادهای فرهنگی است.

نمایشگاه ویژه موزه کاخ گونگ در محوطه بازمانده‌های کاخ امپراتوری

از ۱ آگوست ۲۰۲۳، موزه Prince Gong و موزه Jingdezhen Imperial Kiln با همکاری وزارت فرهنگ و گردشگری چین، نمایشگاه ویژه "شکوفه های چهار فصل" - چینی های سلسله مینگ از سایت سلطنتی Jingdezhen را در سالن Ledao برگزار کردند.

این نمایشگاه 99 اثر هنری چینی های سلسله مینگ را به نمایش گذاشت که از سایت سلطنتی Jingdezhen حفاری و بازسازی شده اند، از جمله آثار منحصر به فرد و گرانبها. این نمایشگاه تاریخ، فرهنگ و ارزش هنری سایت سلطنتی Jingdezhen و موزه Prince Gong را با هنر و فرهنگ چینی های سلسله مینگ  به نمایش می گذارد.

این نمایشگاه با توجه به چهار فصل سال و با استفاده از چینی های سلسله مینگ با طرح های گل و گیاه و همچنین ظروف چای، گل و عطر، یک گفتگوی بین گذشته و حال و بین موزه Prince Gong و موزه Jingdezhen Imperial Kiln برگزار می شود.

این نمایشگاه با سه موضوع "شکوفه های چهار فصل"، "بوی گل" و "لذت تماشای گل" در سه سالن Ledao در موزه Prince Gong افتتاح شد. این نمایشگاه هر فصل را از طریق طرح ها و ظروف چینی سلسله مینگ به نمایش می گذارد، از جمله طرح های منحصر به فرد و گرانبهای گل های بهار، میوه های تابستان، گل های پاییز و گل های زمستان. این نمایشگاه همچنین انواع ظروف چای، گل و عطر را به نمایش می گذارد که با گل ها مرتبط هستند. این نمایشگاه آثار هنری منحصر به فردی از جمله انواع ظروف حشره خوار از دوران سلطنت Xuande و ظروف نقاشی شده با مرغ و گلدان از دوران سلطنت Chenghua را به نمایش می گذارد.

نشست خبری مشترک موزه ها  و کتابخانه های چین 2023

2023-08-17 

منبع: وب سایت شین هوا

لازم به یادآوری است : 

1-دولت چین با برگزاری نمایشگاه ها و ترتیب برنامه های متعدد بر نقش موزه ها و کتابخانه ها در ترویج یادگیری و مشارکت عمومی تأکید ویژه دارد.

2-نشست خبری سالانه موزه های و کتابخانه های چین 2023 فرصتی برای برجسته کردن نقش موزه ها و کتابخانه ها در جامعه چین است. از نظر دولت چین، موزه ها و کتابخانه ها فضاهای مهمی برای یادگیری و مشارکت هستند و نقش مهمی در ترویج فرهنگ و دانش ایفا می کنند.

3- قصر گونگ وانگ، که شاهد نیمی از تاریخ دودمان چینی چین و همچنین بزرگترین قصر دودمان چینی است، در منطقه گردشگری 5 ستاره قرار دارد  و میراث ملی حفاظت شده است. کاخ گونگ وانگ اولین کاخ دوره چینی است که برای عموم باز است.

4- اقبال شگفت انگیز خانواده ها و گروه های نوجوان به بازدید  ازموزه ها و گذراندن ساعت ها از وقت شان برای شناخت میراث فرهنگی و تاریخی  و تمدنی چین قابل ملاحظه است .

5- نظم گروهی در بازدید، تعداد زیاد مراجعه کنندگان و بودن راهنماهای زیاد و در دسترس برای پاسخگویی و حتی بهره گیری از ابزارهای مدرن برای ترجمه به زبان های مختلف ویژه مهمانان خارجی   و بازدید آرام و با دقت مراجعه کننده ها، نمود دارد.همه اینها نشان دهنده سرمایه گذاری دولت چین برای بازشناسی میراث تمدنی و انتقال فرهنگ ملی به نسل جدید است.

کد خبر 16785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =