رمان نویسنده گرجستانی در سوئیس منتشر شد

رمان «برفک ماگوالی» نوشته تامتا ملاشویلی نویسنده گرجستانی توسط انتشارات کلچیس ورلاگ سوئیس به زبان آلمانی منتشر شد.طبق اعلام خانه نویسندگان گرجستان که این کتاب با حمایت آن منتشر شد، این رمان توسط سیبیلا هاینتزه ترجمه شد.

رمان « برفک ماگوالی» نوشته تامتا ملاشویلی نویسنده گرجستانی توسط انتشارات کلچیس ورلاگ سوئیس به زبان آلمانی منتشر شد.طبق اعلام خانه نویسندگان گرجستان که این کتاب با حمایت آن منتشر شد، این رمان توسط سیبیلا هاینتزه ترجمه شد.

رمان «برفک مگوالی» نوشته تامتا ملاشویلی برنده جایزه ادبی «صبا» در بخش «بهترین رمان سال» در سال 2021 است.داستان مربوط به یک زن 48 ساله مجرد است، در یک شهر کوچک زندگی می کند و در یک فروشگاه کار می کند. به نظر می رسد که زندگی یکنواخت و بی دغدغه او در خطر نیست، تا اینکه عشق ناگهان زندگی منظم یک زن را زیر و رو می کند.

«برفک برفک مگوالی» سومین رمان این نویسنده است. «محاسبه» او در سال 2010 و «شرق» در سال 2015 منتشر شد. «محاسبه» به زبان های آلمانی، ایتالیایی، روسی، کرواتی، مقدونی و آلبانیایی ترجمه شده است. این رمان در سال2011 برنده جایزه ادبی"صبا"ودرسال2013 جایزه ادبی آلمانی Deutscher Jugendliteraturpreis  شد.

رمان تامتا ملاشویلی پس از نمایش محبوبیت خاصی پیدا کرد. فیلم «ساشوی ششوی مگوالی» به کارگردانی النه ناوریان با موفقیت بزرگی روبرو شداولین نمایش جهانی این فیلم در جشنواره بین المللی فیلم کن که در تاریخ 16 تا 27 می 2023 برگزار شد، برگزار شد.

فیلم ناوریان در آگوست امسال برنده دو جایزه در جشنواره بین المللی فیلم سارایوو شد: "بهترین فیلم بلند" و "بهترین اجرای یک زن" (جایزه به اکا چاولایشویلی اهدا شد).

منبع:پایگاه خبری اسپوتنیک جورجیا

تاریخ:2023/08/30

https://sputnik-georgia.com/20230830/-----281786237.html

کد خبر 16980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =